Newconomy investeert in RealMapping B.V.

Datum nieuwsfeit: 01-05-2000
Newconomy

ANewconomy investeert in RealMapping B.V.

Amsterdam, 1 mei 2000

Newconomy N.V. zal middels een investering een belang van 15% verwerven in RealMapping Holding B.V. De investering zal gebruikt worden om de internationale expansie van RealMapping te ondersteunen. Tot deze intentie zijn beide partijen vandaag gekomen.

RealMapping beheert de grootste en meest accurate database van IP-adressen ter wereld. Dankzij een nieuw ontwikkelde methodiek kan wereldwijd, met een accuratesse groter dan 97,5%, onder meer het land van herkomst en de taal van een website-bezoeker worden vastgesteld. De database stelt bijvoorbeeld internationale ondernemingen in staat om website-bezoekers in hun eigen taal aan te spreken. Een andere toepassingsmogelijkheid biedt de database aan internet-adverteerders. Gebruikmakend van RealMappings database kunnen advertenties beter op doelgroepen afgestemd worden.

Sjoerd van Gelderen, CEO van RealMapping: "De participatie van Newconomy stelt RealMapping in staat de gewenste internationale expansie te realiseren. Het betreden van de buitenlandse markten en de beoogde productontwikkelingen zijn qua tijd en geld kostbare maar belangrijke stappen in de verdere ontwikkeling. Met de investering van Newconomy wordt dit proces aanzienlijk versneld. Het zogenaamde "smart money" van Newconomy speelde een doorslaggevende rol bij de keuze voor deze investeerder. De kruisbestuiving die uitgaat van de netwerkstructuur van Newconomy brengt RealMapping in direct contact met relevante marktpartijen. Met name het karakter van dit netwerk vormt de toegevoegde waarde van Newconomy's investering. Verder zijn voor RealMapping de internationale faciliteiten van Newconomy voordelig"

Oscar Appeldoorn, COO van Newconomy: "De unieke en accurate database van IP-adressen gekoppeld aan fysieke adressen die RealMapping heeft weten samen te stellen, stelt bedrijven over de hele wereld in staat hun klanten nog beter te herkennen en hun productenaanbod daarop af te stemmen. Het bedrijf is een duidelijke first-mover op dit gebied en die heeft voldoende in huis heeft om een wereld-speler te worden op het gebied van doelgroepbenadering via Internet. "

Newconomy
Newconomy is een netwerk van vooraanstaande Nederlandse Internetbedrijven en ondersteunt en stimuleert deze in hun groeiontwikkeling middels risicodragend kapitaal, management support en een actieve netwerkformule. Het Newconomy-netwerk bestaat na deze investering uit de volgende 26 bedrijven: AdValue, ALS, BitMagic, BuyOnline, Emailco, Green Dino, Infoagent, ILSE Media Groep, Ipotentials, Macropolis, MeyerMonitor, Net Effect, NetlinQ Groep, OoiPsyndication, Pango Systems, Pro Active International, RealMapping, Smarthaven, TheWebExplained.com, TIE Holding, Tryllian, Veiling.com en Wish.