VeriFone breidt portfolio e-payment software uit

Datum nieuwsfeit: 01-05-2000

VERIFONE BREIDT PORTFOLIO E-PAYMENT SOFTWARE UIT

Zes IPS-softwareoplossingen zorgen voor hogere winst en lagere kosten

Amstelveen, 1 mei 2000 - VeriFone, dochteronderneming van Hewlett-Packard, heeft zijn portfolio software voor elektronisch betalen, Integrated Payment Solutions (IPS), uitgebreid met zes producten voor de communicatiebranche, detailhandel en financiële instellingen. De IPS-portfolio van VeriFone maakt end-to-end transactieverwerking van elektronische betalingen mogelijk en slaat zo bruggen tussen de fysieke, draadloze en internetwereld.

De volgende zes producten worden toegevoegd aan het portfolio van VeriFone:
* betalingssoftware voor internet: PayWorks 3.0 en Server vWallet;
* serversoftware voor elektronisch betalen: PayWorks Internet Adapter;
* e-mobile betalingssoftware: HP OpenCall integratie, VeriFone micro-payment en VeriFone prepaid voucher applicaties.

VeriFone PayWorks 3.0 betalingssoftware voor internet is een schaalbare, veelzijdige en veilige manier om commerciële transacties over internet af te handelen. PayWorks maakt, in samenwerking met ClearCommerce, verwerking van transacties over internet met creditcards en klantenkaarten mogelijk, autoriseert transacties, biedt krediet en terugbetaling, aanpassingen of nietig verklaren van verkoop. Daarnaast biedt het real-time status updates over transacties, zodat eventuele problemen op tijd kunnen worden geïdentificeerd en gecorrigeerd. PayWorks biedt fraudebescherming, 24-uurs beschikbaarheid, absolute data-integriteit en -beveiliging. Verschillende beveiligingsniveaus maken gebruik van de nieuwste encryptietechnieken. PayWorks is direct beschikbaar.

VeriFone Server vWallet is een aankoopapplicatie die weinig onderhoud vergt. De applicatie zorgt ervoor dat banken de inzet, administratie en upgrades van portefeuilles kunnen centraliseren en biedt gebruikers vanaf elke PC toegang tot hun portefeuilles.

VeriFone kondigt ook de integratie aan van PayWorks als volledig geteste betalingsapplicatie voor de VeriFone e-Payment Server (ePS) software suite. Dit verkort de time-to-market voor gebruikers van VeriFone, doordat zij hun transacties kunnen verplaatsen van toonbank naar cyberspace. Met VeriFone ePS software kunnen detailhandelaren en betalingsverwerkers de transactiekosten laag houden.

VeriFone software wordt gebruikt door detailhandelaren, communicatiebedrijven, internet providers en financiële instellingen om betalingsprocessen te automatiseren en integreren. De set geïntegreerde betalingsapplicaties VeriFone ePS is gebouwd op internetstandaarden en gebaseerd op technologieën waarmee nieuwe betalingsfunctionaliteit en -diensten eenvoudig en kosteneffectief kunnen worden toegevoegd. Zo kan eenvoudig worden voldaan aan veranderende bedrijfseisen.

Om tegemoet te komen aan de snel groeiende vraag naar mobiel betalen ontwikkelt VeriFone applicaties voor mobiel betalen en mobiel vooruitbetalen (activering, beheer en opwaarderen van kaarten) en micro-payment. Zo kunnen consumenten altijd en overal voor goederen betalen. VeriFone kondigt ook de integratie aan van VeriFone ePS met HP OpenCall. HP OpenCall zorgt ervoor dat telecombedrijven aantrekkelijke en betaalbare diensten kunnen bieden met kosteneffectieve, open, flexibele en krachtige 'carrier-grade' platforms. Hierop kunnen organisaties diensten ontwikkelen. VeriFone e-mobile applicaties worden vanaf 15 mei 2000 verwacht.

VeriFone (www.verifone.hp.com), dochteronderneming van Hewlett-Packard, is toonaangevend leverancier van beveiligde oplossingen voor elektronisch betalen. VeriFone levert deze oplossingen aan financiële instellingen, handelaren en consumenten. Het bedrijf heeft al meer dan zeven miljoen systemen voor elektronisch betalen verkocht aan gebruikers in meer dan 100 landen.

Informatie over Hewlett-Packard is te vinden op: www.hp.nl.

Hewlett-Packard is een toonaangevende leverancier van oplossingen en services voor computing en imaging voor zakelijke gebruikers en thuisgebruikers. De activiteiten van HP zijn gericht op het maximaal benutten van de mogelijkheden van internet voor zijn gebruikers en de verspreiding van elektronische diensten. HP introduceert Agilent Technologies als een onafhankelijk bedrijf medio 2000. Agilent is HP's organisatie voor de productie en verkoop van test-en-meetapparatuur, halfgeleiders, medische systemen en apparatuur voor chemische analyses. Agilent is marktleider in verschillende marktsegmenten

HP heeft 85.400 werknemers in dienst en behaalde in 1999 een omzet van circa
42,4 miljard dollar. In Nederland heeft HP vijf vestigingen waar zo'n 3000 mensen werken. De omzet van Hewlett-Packard Nederland bedroeg in 1999 ruim 2 miljard gulden. De omzet van Agilent Technologies in Nederland bedroeg in
1999 circa 175 miljoen gulden.

Noot voor redacties