Politiebericht Brabant-Zuid-Oost

Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven 1-05-2000 2e Persbericht 1 mei 2000

Berichten uit de regio

Eindhoven: Diefstal autos
In de nacht van zondag op maandag is in de Pretoriastraat een rode Volkswagen Jetta met het kenteken ZG-77-TD gestolen. In dezelfde nacht verdween aan de Kanaaldijk Zuid een rode Mitsubishi Galant met het kenteken JV-SP-53.

Helmond: Inbraak
In de nacht van zondag op maandag is ingebroken in een schuurtje van een woning aan de Karel Raijmakersstraat in Helmond. De tuinpoort en de deur van het schuurtje werden opengebroken. De dader nam een herenfiets, een schroefboormachine en een gereedschapskistje mee.
Helmond: Schennispleger
Zondagmiddag rond 16.00 uur zijn twee meisjes op het Callistopad in Helmond geconfronteerd met een schennispleger. De man liet de twee 10-jarige kinderen zijn geslachtsdeel zien. Het gaat om een negroïde man van rond de veertig jaar oud, ongeveer 1.75 meter groot, kort donker haar en een dik postuur. Toen de kinderen zich uit de voeten maakten is de man nog even achter de kinderen aangerend.
Geldrop: Inbraak winkel
In de nacht van zondag op maandag is ingebroken in een winkel aan het Winkelcentrum Coevering. De daders zaagden een gat in een koepel op het dak. Door het gat lieten ze zich naar beneden zakken en wisten telefoonkaarten, postzegels en tabaksartikelen buit te maken. Binnen wisten zij een rolluik te forceren waardoor ze het pand met de buit verlaten hebben.

Deurne: Inbraak
In de nacht van zondag op maandag is ingebroken in een garage van een woning aan de Halvemaanweg. Een deur van de garage werd opengebroken en binnen werd een raam vernield. Van een auto die binnen geparkeerd stond werd een portierruit vernield. De bewoners missen geen spullen.
Asten: Inbraak
Zondagnacht is ingebroken in een woning aan de Rootweg in Asten. De dader boorde een gaatje in een kozijn om zodoende de grendel van het raam te openen. De bewoners missen een antieke appelklok ( waarde niet bekend) en een portemonnee met f. 75,-.

Gemert: Vernieling
In Gemert zijn bij het postkantoor aan de Nieuwstraat twee palen vernield. De natuurstenen palen zijn door vandalen omgetrapt.
Son: Verduistering
Een 38-jarige vrouw uit Beek en Donk is door een bedrijfsleider van een firma uit Son ,waarvoor zij werkte, aangehouden. De vrouw had f. 1000,- uit de kas van het bedrijf gestolen. Het bedrijf beschikte echter over een goede videobewaking hetgeen de dievegge noodlottig werd.