Compaq sluit strategische alliantie met StorageNetworks

Datum nieuwsfeit: 01-05-2000
Compaq sluit strategische alliantie met StorageNetworks

Gouda, 1 mei 2000 - Compaq Computer Corporation heeft een strategische alliantie gesloten met StorageNetworks. Doel van deze alliantie is het ontwikkelen en aanbieden van diensten die voorzien in de storage-behoeften van organisaties die eBusiness bedrijven. De geboden oplossingen bestaan uit een combinatie van Compaq's Storage Area Network (SAN) oplossingen en de opslagbeheerdiensten van StorageNetworks.

Dankzij dit samenwerkingsverband hebben klanten een alternatief voor de traditionele storage-oplossingen. Naast enterprise opslagsystemen en Open SAN-oplossingen, biedt Compaq(1) nu storage-oplossingen, in eigen beheer en extern, waarbij de opslagcapaciteit en het gewenste serviceniveau exact kunnen worden afgestemd op de behoefte van de klant. Deze klant kan op ieder gewenst moment de beschikking krijgen over extra opslagcapaciteit en service. De betaling van de diensten vindt plaats op basis van een Service Level Agreement (SLA).

De overeenkomst omvat het volgende:

* StorageNetworks implementeert Compaq's opslagtechnologie in zijn Global Data Storage Network (GDSN);

* Compaq zal de expertise van StorageNetworks' Professional Services gebruiken in haar service- en consultancy-aanbod;

* Compaq en StorageNetworks zullen gezamenlijk de marketing verzorgen van oplossingen voor gegevensopslag voor nieuwe Internet- en e-commerce bedrijven, alsmede voor Fortune 1.000-klanten;

* Compaq heeft een aandelenbelang in StorageNetworks genomen.
"Deze alliantie voorziet onze klanten van een beheerbare opslagoplossing - in eigen beheer of extern. Het verschaft klanten een duidelijk concurrentievoordeel in de huidige, door e-commerce aangedreven economie. Compaq levert de opslaginfrastructuur die nodig is voor dit nieuwe storage model, dat gebaseerd is op onze Enterprise Network Storage Architecture (ENSA), waarin opslag van gegevens als 'nutsvoorziening' gezien wordt", aldus Howard Elias, vice-president en general manager van Compaq's Storage Products Division.

Peter Bell, CEO van StorageNetworks, voegt daaraan toe: "Door de toonaangevende opslagtechnologie van Compaq te combineren met ons Global Data Storage Network, zijn wij in staat om open SAN-oplossingen te bieden voor het beheer van storage-media, gegevensbeveiliging en gegevensherstel."

De opslagtechnologie van Compaq zal opgenomen worden in het StorageNetworks Global Data Storage Network (GDSN). Klanten krijgen via een aansluiting op het StorageNetworks StoragePort Access Channel eenvoudig toegang tot het GDSN. Hiermee beschikken zij over toegang tot Storage Point-of-Presence (StoragePOP of S-POP) datacentra van StorageNetworks, met daarin informatie over storage-hardware, software- en netwerktechnologieën. Klanten kunnen tevens eenvoudig de beschikbare storage-middelen in de StoragePOP datacentra controleren en beheren, via de op het web gebaseerde StorageNetworks Virtual Storage Portal (VSP) -toepassing.

¹ Compaq is marktleider in de totale storage markt: IDC/Context; wereldwijd: 23%, West-Europa: 24,2%, waarbij Mainframe Storage buiten beschouwing is gelaten.

Over Compaq
Compaq Computer Corporation - een Fortune Global 100 company - is 's werelds grootste leverancier van computersystemen. Compaq ontwerpt, ontwikkelt, produceert en levert een breed scala aan services en hardware- en softwareoplossingen, waaronder toonaangevende oplossingen voor enterprise computing, fouttolerante bedrijfskritische oplossingen, zakelijke desktop en mobiele producten, en consumenten PC's voor de NonStop Internetwereld. In meer dan 200 landen worden Compaq-producten en -diensten verkocht. Compaq levert haar producten en diensten voornamelijk aan het bedrijfsleven, thuisgebruikers, de overheid en onderwijsinstellingen. Het bedrijf is opgericht in 1982. Compaq is gevestigd in Houston, Texas. In Nederland is het hoofdkantoor van Compaq Computer B.V. gevestigd in Gouda.
Meer informatie over Compaq en haar producten, alsmede klantenondersteuning is beschikbaar op www.compaq.nl.

Compaq, Registered U.S. Patent and Trademark Office. Product names mentioned herein may be trademarks and/or registered trademarks of their respective companies. This release contains forward-looking statements based on current expectations that involve a number of risks and uncertainties. The potential risks and uncertainties that could cause actual results to differ materially include implementation of a new model of distribution; the failure of systems associated with order fulfillment; changes in product mix; inventory risks due to shifts in market demand; continued competitive factors and pricing pressures; market responses to pricing actions and promotional programs; volatility of certain equity investments; component shortages; and instability in developing countries that may affect operations. Further information on the factors that could affect Compaq's financial results are included in its SEC filings, including the latest annual report on Form 10-K, and the latest quarterly report on Form 10-Q.

- Einde persbericht -

Achtergrondinformatie:
Compaq Computer B.V.
Jeanette de Wilde, tel. 0182 - 565807, e-mail: (Jeanette.dewilde@compaq.com)
Of
Monogram Communication Strategies (MCS) BV
Marenthe de Nijs, tel. 023 - 5628208, e-mail: (marentheden@monogram.nl)