Legato wanCluster repareert kapotte gegevensopslag

Datum nieuwsfeit: 01-05-2000

Legato wanCluster:
Gecombineerde replicatie- en clustertechnologie voor automatische calamiteiten recovery

Hoofddorp, april 2000 - - Legato Systems, leider op de enterprise storage management softwaremarkt, introduceert Legato wanCluster. Het is de eerste calamiteiten recovery-oplossing die high availability biedt voor applicaties die gebruikmaken van heterogene gegevensopslag en automatische site-to-site failover. De nieuwe oplossing is ontwikkeld om huidige investeringen in infrastructuren veilig te stellen voor klanten. Het ondersteunt heterogene apparatuur voor gegevensopslag en verbetert tevens het beheer van lange-afstands replicatieoplossingen door automatisering en controle van operaties.

Legato wanCluster wordt ondersteund in twee configuraties: Legato wanCluster for Legato Replication voor ondersteuning van continue operaties met willekeurige opslagapparatuur en Legato wanCluster for EMC SRDF voor ondersteuning van continue operaties met EMC Symmetrix opslagapparatuur.

Legato wanCluster zorgt voor monitoring van de operaties van 'remote' locaties en tevens voor failover van applicaties naar een tweede locatie door middel van gerepliceerde data. Dit gebeurt wanneer de eerste locatie niet meer beschikbaar is vanwege calamiteiten of een probleem. Legato wanCluster controleert ook de her-synchronisatie van gegevens en applicaties. Dit is noodzakelijk om operaties terug te plaatsen naar de oorspronkelijke locatie nadat recovery heeft plaatsgevonden op de locatie. Applicaties krijgen eerst een failover naar lokale servers als deze beschikbaar blijven.

"Legato wanCluster biedt een primeur met de wide area relocation van operaties van bedrijfsgegevenscentra, die nodig zijn voor de ondersteuning van belangrijke bedrijfsactiviteiten", stelt Nora Denzel, Executive Vice President bij Legato. "Voor het eerst hebben Legato-klanten de mogelijkheid tot automatisch beheer van hun data en applicaties met de vereiste service levels voor ononderbroken wereldwijde operaties. Legato wanCluster kan, geheel merkonafhankelijk, worden gebruikt om opslagapparatuur samen te laten werken in heterogene data center configuraties."

Legato wanCluster for Legato Replication biedt ingebouwde mogelijkheden voor het repliceren van gegevens van opslagdisk naar opslagdisk - in zowel lokale als wide area-omgevingen. Er gelden voor Legato Replication geen afstandsbeperkingen, waardoor Legato wanCluster in een dag migratie van datacenter naar datacenter kan bieden tussen verschillende werelddelen. Door bedrijfsoperaties te migreren kan een organisatie optimale datacenterprestaties en lagere verbindingskosten realiseren.

Legato wanCluster for EMC SRDF (Symmetrix Remote Data Facility) ondersteunt de remote mirroring-software van EMC. Klanten kunnen daardoor beschikken over een geïntegreerde tool voor het beheren van failover servers, -applicaties en EMC Symmetrix Enterprise Storage-systemen. Daarnaast biedt Legato nu interoperabiliteit van Legato Cluster Enterprise en Legato eCluster met EMC's Celerra Network File Server-systeem. Daardoor kan ook de network attached storage (NAS)-markt beschikken over fault resiliency voor applicatieservers.

Legato Systems Benelux, City House II, Antareslaan 18, 2132 JE Hoofddorp Telefoon: 023 - 5548800, fax: 023 - 5548801

Over Legato Systems
Legato Systems, Inc. is wereldwijd leider in de enterprise storage management softwaremarkt. Legato's producten maken 'Information Continuance (â„¢)' mogelijk; een naadloze aanpak voor het beheren, verplaatsen en beveiligen van alle bedrijfskritische gegevens in een onderneming. De storage management software van Legato is erkend als de facto standaard vanwege het grootste aantal installaties, bij meer dan 65.000 klanten, en het beveiligen van meer dan vijf miljoen systemen.
Nadere informatie over Legato is beschikbaar op het Web: www.legato.com.

Redactionele informatie: Pb1800 Influx PR - Jakob Brons/Margienke Bos, Deventerstraat 81, 7322 JL Apeldoorn. Telefoon: 055 - 3663034, Fax: 055 - 3602661, e-mail: (PRInflux@cs.com)

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - - - - -
INFLUX PR-/Pers- (advies) Bureau - Deventerstraat 81 - NL - 7322 JL Apeldoorn. Tel.: +31 - 55 - 366 3034 / Fax: +31 - 55 - 360 2661 / E-mail: PR (Influx@cs.com)