Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Wereldwijde strategische alliantie Compaq en Siebel Systems

Datum nieuwsfeit: 01-05-2000
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten
Compaq en Siebel sluiten wereldwijde strategische alliantie

Samenwerking combineert Compaqs Professional Services en platforms met Siebels eBusiness applicaties

Gouda, 1 mei 2000 - Compaq Computer Corporation en Siebel Systems hebben een nieuwe Global Strategic Alliance gesloten, een uitbreiding op de bestaande samenwerking tussen de twee bedrijven. Naast eerste Strategic Platform Partner is Compaq nu ook Global Strategic Alliance Partner van Siebel. Dit houdt in dat Compaq op het hoogste niveau participeert in het Siebel Alliance Program.

De nieuwe alliantie voorziet in gezamenlijke productontwikkeling, het ontwerpen van complete oplossingen, wereldwijde marketingcampagnes en een verdere uitbreiding in het aanbod van Compaq Professional Services. Compaq en Siebel zullen samenwerken om Siebels eBusiness Applications op een complete reeks Compaq-producten te gaan aanbieden. Dit varieert van Aero Pocket pc's, DeskPro's en ProLiant servers tot AlphaServer-platforms. Met deze enterprise eBusiness oplossingen kunnen bedrijven klanten efficiënter bedienen en de kosten verlagen. Daarnaast reduceren deze oplossingen de implementatie risico's, waardoor bedrijven een hoger rendement op hun investering krijgen.

"De synergie tussen Siebels eBusiness Applications en Compaq's NonStop(tm) eBusiness-platforms en Professional Services is een in de praktijk beproefde combinatie," zegt Thomas M. Siebel, voorzitter en CEO van Siebel Systems. "Door onze samenwerking met Compaq hebben we onze gemeenschappelijke klanten al duizenden succesvolle eBusiness oplossingen kunnen leveren. We verwachten dit voort te zetten door de Global Strategic Alliance met Compaq".

Michael Capellas, president en Chief Executive Officer van Compaq, zegt hierover: "Eén van de speerpunten van Compaq's beleid is om, samen met partners, complete end-to-end oplossingen voor eBusiness aan te bieden. Door de samenwerking met Siebel zullen we onze eBusiness producten, services en oplossingen naar een nieuw niveau van innovatie en klantenservice brengen."

Samenwerking op gebied van nieuwe technologieën
Als onderdeel van de nieuwe alliantie zullen Siebel en Compaq de bestaande samenwerking op het gebied van nieuwe technologieën uitbreiden. De mogelijkheid om Siebels eBusiness Applications via handheld-computers te benaderen en Compaqs vooraanstaande positie op het gebied van Windows CE-producten, resulteren in innovatieve oplossingen waar een sterke behoefte aan is vanuit de markt. Compaq en Siebel zullen Siebels handheld-applicatie en Compaqs Aero Pocket pc-producten presenteren als de beste oplossing voor het automatiseren van verkoopteams.

De voordelen van effectieve verkoopteams
Compaq en Siebel gaan gezamenlijk een wereldwijd programma starten, dat complete oplossingen voor verkopers, marketing- en servicemedewerkers biedt. Het programma is specifiek ontworpen om transacties met klanten te optimaliseren, via Internet of call-centra, via service- of verkoopmedewerkers in de buitendienst of via channel-partners. Deze campagne heeft tot doel organisaties van iedere omvang in staat te stellen snel zakelijke oplossingen te implementeren die zijn samengesteld uit industrie standaard Compaq-systemen, Siebels toonaangevende eBusiness Application-suites en de kritische expertise die nodig is om een geïntegreerde CRM-oplossing te ontwerpen, implementeren en beheren. Compaq betaalbare en uitbreidbare oplossingen met een hoge rentabiliteit.
Snelle implementatie van e-business oplossingen door Compaq's expertise Compaq Professional Services zal ook het aantal Siebel Certified Professionals verder uitbreiden, hiervoor is in Nederland een Competence Center ingericht. Gezamenlijk met partners kan deze groep implementatie, systeemintegratie en services voor het beheer van klantenrelaties (CRM) en alle Siebel eBusiness-oplossingen bieden. Compaq Professional Services heeft een bewezen expertise in het opzetten en onderhouden van call-centra, helpdesks en CRM-oplossingen voor bedrijven in Nederland en over de hele wereld.

Daarnaast hebben Compaqs gespecialiseerde pre-sales Solution Centra in Houston, San Mateo en het Britse Reading honderden configuraties voor Siebel-oplossingen samengesteld, op basis van Compaq ProLiant- en Tru64 Unix AlphaServer-platforms. Compaq biedt deze service sinds 1997 en is nog steeds de enige Siebel-partner die een dergelijke service aan klanten en resellers verleent. De ervaring en expertise van Compaq garanderen een snelle beoordeling en implementatie, waardoor klanten tijd, geld en personeel kunnen besparen.

Meer informatie over de Global Strategic Alliance van Compaq en Siebel is te vinden op: www.compaq.com/partners/siebel.

Over Siebel
Siebel Systems is een vooraanstaande aanbieder van software voor eBusiness-toepassingen. Siebel Systems biedt een geïntegreerde familie van eBusiness applicatiesoftware, waarmee multi-channel systemen voor verkoop, marketing en klantenservice kunnen worden gebruikt, via het Web, call-centra, buitendienstmedewerkers, reseller-kanalen, detailhandel en dealernetwerken. Siebel Systems beschikt over verkoop- en servicefaciliteiten in 28 landen. Voor meer informatie kunt u terecht op de website van Siebels: www.siebel.com.

Over Compaq
Compaq Computer Corporation - een Fortune Global 100 company - is 's werelds grootste leverancier van computersystemen. Compaq ontwerpt, ontwikkelt, produceert en levert een breed scala aan services en hardware- en softwareoplossingen, waaronder toonaangevende oplossingen voor enterprise computing, fouttolerante bedrijfskritische oplossingen, zakelijke desktop en mobiele producten, en consumenten PC's voor de NonStop Internetwereld. In meer dan 200 landen worden Compaq-producten en -diensten verkocht. Compaq levert haar producten en diensten voornamelijk aan het bedrijfsleven, thuisgebruikers, de overheid en onderwijsinstellingen. Het bedrijf is opgericht in 1982. Compaq is gevestigd in Houston, Texas. In Nederland is het hoofdkantoor van Compaq Computer B.V. gevestigd in Gouda.
Meer informatie over Compaq en haar producten, alsmede klantenondersteuning is beschikbaar op www.compaq.nl.

Compaq, Registered U.S. Patent and Trademark Office. Product names mentioned herein may be trademarks and/or registered trademarks of their respective companies. This release contains forward-looking statements based on current expectations that involve a number of risks and uncertainties. The potential risks and uncertainties that could cause actual results to differ materially include implementation of a new model of distribution; the failure of systems associated with order fulfillment; changes in product mix; inventory risks due to shifts in market demand; continued competitive factors and pricing pressures; market responses to pricing actions and promotional programs; volatility of certain equity investments; component shortages; and instability in developing countries that may affect operations. Further information on the factors that could affect Compaq's financial results are included in its SEC filings, including the latest annual report on Form 10-K, and the latest quarterly report on Form 10-Q.


- Einde persbericht -

Achtergrondinformatie:
Compaq Computer B.V.
Jeanette de Wilde, tel. 0182 - 565807, e-mail: (Jeanette.dewilde@compaq.com) Of
Monogram Communication Strategies (MCS) BV
Marenthe de Nijs, tel. 023 - 5628208, e-mail: (marentheden@monogram.nl)

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie