Politiebericht Brabant-Zuid-Oost Eindhoven e.o.

Datum nieuwsfeit: 01-05-2000

Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven e.o. 1-05-2000 3e persbericht 1 mei 2000

Berichten uit de regio

Eindhoven: Plakkers betrapt
Op de Noord Brabantlaan, ter hoogte van het viaduct van de Tilburgseweg, zijn maandag om 11.50 uur een 19-jarige Veldhovenaar en een 32-jarige Veldhovenaar betrapt bij het plakken van posters. Zij hadden geen vergunning. Er hingen al 7 posters tegen een wand van het viaduct. De twee plakkers krijgen een proces-verbaal. Hun materiaal, emmers met plaksel, behangborstels en 16 posters zijn in beslag genomen. De posters vermeldden een muziekevenement.
Eindhoven: Man na vechtpartij aangehouden
Op de Wenckenbachstraat is maandagavond om 19.15 uur een 34-jarige Eindhovenaar aangehouden. Hij zou betrokken zijn bij een vechtpartij in de Wenckenbachstraat. Volgens getuigen had hij iemand met een hamer geslagen. Het slachtoffer was bloedend de wijk ingevlucht. Hij is niet meer aangetroffen. Op het trottoir waren bloedsporen te zien. In de auto van de verdachte is een hamer gevonden. Deze is in beslag genomen. De politie stelt een onderzoek in naar de vechtpartij en het aandeel van de aangehouden verdachte.

Helmond: Drinkers op de bon
Maandagmiddag zijn in de Kasteeltuin drie personen bekeurd omdat zij in het openbaar alcohol dronken. De drinkers waren een Helmondse vrouw van 41 jaar oud en twee Helmondse mannen van 52 en 49 jaar oud.
Asten: Aanhanger gestolen
Vanaf het terrein van een bedrijf aan de Ommelseweg is in het afgelopen weekend een aanhangwagen gestolen. De poort die toegang geeft tot het terrein is opengebroken. De aanhanger is zilverkleurig en heeft rode schotten.

Someren: Woninginbraak
In de nacht van zondag op maandag is ingebroken in een woning aan de Brink. De achterdeur is opengebroken en uit de woning is een videorecorder meegenomen.

Heeze: Bestuurster gewond
Een 60-jarige vrouw uit Heeze is maandagmiddag om 17.15 uur gewond geraakt bij een verkeersongeval op een parkeerplaats aan het Ten Borchwardplein. De vrouw reed met haar auto achter uit een parkeerplaats uit en zij deed dat, op onverklaarbare reden, volgas. Zij ramde twee achter haar geparkeerde autos. Daarna reed zij volgas weer voor uit en kwam tot stilstand tegen de gevel van een gebouw. De vrouw is met letsel aan haar knie in het St Annaziekenhuis in Geldrop opgenomen.

Gemert: Snelheidscontroles
De politie van Gemert/Laarbeek heeft maandag op drie plaatsen een snelheidscontrole gehouden.

- Tussen 13.00 en 15.30 uur is gecontroleerd op de Ripsestraat in De Rips. Er passeerden 318 voertuigen en 82 bestuurders reden te snel. De snelste reed 102 km/u. 50 is toegestaan.

- Op de Bakelseweg in Aarle Rixtel werd tussen 17.00 en 18.45 uur gecontroleerd. Hier zijn 601 voertuigen gecontroleerd en daarvan reden 60 bestuurders te hard. Hier was de topper 118 km/u. De toegestane snelheid is hier 80 km/u.

- Tussen 19.00 en 20.00 uur stond de radarapparatuur op de Oudestraat in Gemert. Van de 211 voertuigen reden er 15 sneller dan de toegestane snelheid van 50 km/u. De snelste reed 79 km/u.

Veldhoven: Mishandeling
Maandagmiddag om 15.00 uur is op de Hoenderakkerstraat een 26-jarige Veldhovense vrouw aangehouden. Zij zou een 41-jarige Veldhovense vrouw mishandeld hebben. Het slachtoffer woont aan de Hoenderakkerstraat, evenals de moeder van de 26-jarige Veldhovense. Het slachtoffer stond op straat op iemand te wachten toen de verdachte haar aanviel. Zij sloeg de vrouw in het gezicht, gooide haar tegen de grond en krabde haar in het gezicht. Omstanders konden haar van de vrouw afhalen. Een en ander zou gaan over het voetballen in de Hoenderakkerstraat door kinderen van het slachtoffer. De verdachte is na verhoor naar huis gestuurd. Het slachtoffer had verwondingen in het gezicht.