Versatel investeert in e-commerce product 'ConsumerDesk'

Datum nieuwsfeit: 02-05-2000
Versatel investeert in e-commerce product portal site 'ConsumerDesk'

Amsterdam, 2 mei 2000 - Versatel Telecom International N.V., heeft vandaag bekend gemaakt dat het samen met NeSBIC CTE Fund een minderheidsbelang heeft genomen in het e-commerce bedrijf ConsumerDesk. Het in Nederland gevestigde ConsumerDesk biedt consumenten de mogelijkheid producten te selecteren en te vergelijken (www.ConsumerDesk.nl ).

ConsumerDesk zal de investering gebruiken voor het uitbouwen van haar e-commerce activiteiten in Nederland en voor expansie naar de rest van Europa. Zon, één van de toonaangevende Internet service providers in Nederland en waarin Versatel een meerderheidsbelang heeft, zal profiteren van de toegevoegde content en e-commerce mogelijkheden via haar portal site (www.zonnet.nl ) door samen unieke content met ConsumerDesk te ontwikkelen.

ConsumerDesk voorziet in een breed scala aan consumentenproducten zoals elektronische goederen, kantoor benodigdheden, huishoudelijke apparaten en sportartikelen, om de consument te helpen in de vergelijking en selectie van luxe- en gebruiksartikelen. ConsumerDesk is een etalage op Internet waar de consument producten naar eigen specifieke voorkeur kan zoeken en waar de consument een lijst krijgt met daarbij passende resultaten. De consument kan dan de producten uitgebreid vergelijken voordat deze wordt doorverwezen naar de website of het adres van de verkoper. Met deze investering krijgt ConsumerDesk toegang tot de 500.000 Zon gebruikers en zullen beide bedrijven elkaars diensten versterken.

"Versatel is blij met deze investering omdat ConsumerDesk een van de snelstgroeiende e-commerce bedrijven in Nederland is, dat bovendien dezelfde visie heeft op zakendoen via het Internet heeft als Versatel: uitstekende klantgerichtheid, snelle werkwijze en sterke, strategische partnerships," aldus Gary Mesch, CEO en President van Versatel Telecom International N.V. "De snelle ontwikkeling van content en e-commerce toepassingen, gecombineerd met onze eigen Internet activiteiten positioneert ons voor succes in de 'nieuwe economie.' De investering in ConsumerDesk en de investering die eerder gedaan is in //hot-orange.com, onderstrepen de intentie van Versatel om een toonaangevende speler te worden in de Europese Internet economie."

"We zijn verheugd over de investering van Versatel. Met deze opbrengsten kunnen we de benodigde investeringen doen die nodig zijn om onze visie uit te voeren: het uitbouwen van ConsumerDesk tot een toonaangevende internationale zoek en selectie portal site voor consumenten. Het stelt ons in staat om sneller te groeien, in het bijzonder voor onze internationale expansie, welke ook versneld zal worden door optimaal gebruik te maken van Versatel's infrastructuur en diensten en Zon's merknaam en distributiekracht," verklaarde
René Jepma, CEO van ConsumerDesk.

- EINDE -

Versatel Telecom International N.V. (AEX & Nasdaq: VRSA) is een snelgroeiende, 'local access' netwerk operator, gevestigd in Amsterdam, die zich voornamelijk richt op de Benelux en west Duitsland. Versatel opgericht in oktober 1995, is in bezit van volledige telecommunicatielicenties voor Nederland, België en Duitsland en telt meer dan 33.000 zakelijke klanten en
1060 werknemers. Versatel bouwt sinds medio 1998 aan een breedbandig netwerk dat gebruik zal maken van de modernste netwerktechnologieën om aan bedrijven in de Benelux en west Duitsland, breedbandige spraak-, data- en Internet diensten te kunnen bieden. Versatel is een beursgenoteerde vennootschap die zowel een notering heeft aan de Amsterdamse AEX-Effectenbeurs als aan de Nasdaq National Market onder het symbool 'VRSA'. Meer nieuws en informatie is verkrijgbaar via www.versatel.nl .

ConsumerDesk is een Nederlandse organisatie, opgericht in 1999, en heeft zich ten doel gesteld de consument te helpen bij het kiezen en kopen van producten. Naast klantenservice, heeft ConsumerDesk een interessante propositie voor business-to-consumer spelers: een medium waar prospects op
1-op-1 basis bereikt kunnen worden en de weg naar de online en offline winkel is aangegeven. Het belangrijkste in de filosofie van het bedrijf is: onafhankelijkheid, transparantie, betrouwbaarheid en actualiteit. Door deze waarden te implementeren, zal de consument de dienst waarderen als de logische, natuurlijke stap in het aankoopproces. Tijdsbesparing en efficiëntie zijn de belangrijkste voordelen voor de consument. ConsumerDesk heeft haar hoofdkantoor in Driebergen en is eveneens gesitueerd in Oslo en Londen. Hiernaast is ConsumerDesk van plan kantoren te openen in Duitsland, Zweden, Denemarken, Frankrijk, België, Spanje en Italië.
(Bepaalde verklaringen in dit persbericht zijn 'toekomstgericht' binnen de context van de 'Private Securities Litigation Act' uit 1995. Dergelijke verklaringen zijn uitsluitend gebaseerd op de huidige verwachtingen van het management van Versatel Telecom International NV, en zijn onder voorbehoud van een aantal risicofactoren en onzekerheden, zoals, maar niet beperkt tot, technologische veranderingen en wijziging in marktvereisten, afname in de vraag naar producten of diensten van het bedrijf, het onvermogen om tijdig nieuwe technologieën, producten en diensten te ontwikkelen en te introduceren, verlies van marktaandeel, druk op de prijzen als gevolg van concurrentie en het onvermogen om bepaalde marketing- en distributieregelingen in stand te houden, die er voor kunnen zorgen dat de feitelijke resultaten of prestaties van het bedrijf wezenlijk kunnen verschillen van de in dit persbericht beschreven resultaten en prestaties. Voor een gedetailleerdere omschrijving van de risicofactoren en onzekerheden met betrekking tot het bedrijf kunt u de Bedrijfsprospectussen en -rapporten raadplegen die van tijd tot tijd bij de Securities and Exchange Commission gedeponeerd worden.)

Noot voor redacties