Politiebericht Brabant-Zuid-Oost

Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven 2-05-2000 1e Persbericht 2 mei 2000

Berichten uit de regio

Eindhoven: Onder invloed
Maandagavond op 21.30 uur is op de Locomotiefstraat een 56-jarige Eindhovenaar bekeurd voor het rijden onder invloed. Agenten zagen dat de man met zijn auto de hele rijbaan nodig had. Tijdens de controle bleek dat de Eindhovenaar gedronken had. Hij blies op het politiebureau ruim 2,1 pro mille. Het rijbewijs van de man is ingenomen en tegen hem wordt proces-verbaal opgemaakt.
Eindhoven: Auto-inbreker gepakt
Een 29-jarige man uit Eindhoven is dinsdagmorgen om 01.30 uur op heterdaad betrapt bij een inbraak in een geparkeerde auto. De inbreker, die met de fiets was, probeerde nog met een stevige sprint aan de agenten te ontkomen. Hij werd echter snel achterhaald en aangehouden. Buit werd bij hem meer aangetroffen, wel had de man een schroevendraaier, een hamer, een mes en een busje traangas op zak. Hij is voor verder onderzoek op het politiebureau ingesloten.
Eindhoven: Beroving
Een 27-jarige vrouw uit Eindhoven is dinsdagmorgen om 02.45 uur op het Stadhuisplein beroofd van haar geld. De vrouw liep richting Wal toen er twee bromfietsen op haar af kwamen. Op een brommer zaten twee jongens en een van hen pakte het slachtoffer bij haar capuchon en haren. Het slachtoffer viel. De jongen die de vrouw vast hield eiste geld van haar. Ze pakte haar geld uit haar portemonnee en smeet dat op de grond. Toen de vrouw daarop wilde vluchten werd ze beetgepakt waardoor ze weer viel. Een nog onbekende man die met zijn auto bij de pinautomaat op het Stadhuisplein stond zag kennelijk een en ander gebeuren en riep naar de jongens waarop ze er van door gingen. Hun buit bedroeg acht tientjes.

Bladel: Inbreker gepakt
Maandagavond rond 21.45 uur is in Bladel in de Sniederslaan een 32-jarige man uit Eersel aangehouden. Hij werd op heterdaad betrapt bij een inbraak in een café. In het café had de inbreker een speelautomaat opengebroken en de geldbakken meegenomen. Ook nam hij een aantal aanstekers mee. Na zijn ontdekking probeerde de inbreker nog aan de politie te ontkomen maar hij werd snel achterhaald en aangehouden. In de buurt vond de politie ook de auto van de inbreker en daarin een vermoedelijk gestolen geldcassette. De Eerselnaar is voor verder onderzoek ingesloten.

Valkenswaard: Beroving mislukt
De poging een 16-jarige jongen uit Valkenswaard van zijn bromfiets te beroven leverde de dader maandagavond rond 22.00 uur een fikse koopstoot op. De jongen reed op de Kerkakkerstraat en werd door een nog onbekende man gedwongen te stoppen. De man pakte het stuur van de brommer vast en eiste de brommer op. De 16-jarige bedacht zich geen moment en gaf de dader een flinke kopstoot met zijn helm waarna hij er van door kon.

Mierlo: Inbraak winkel
Dinsdagmorgen rond 03.00 uur is ingebroken in een drogisterij aan de Margrietstraat in Mierlo. Door een plaat van de gevel te verwijderen wisten de daders binnen te komen waar ze parfum en een kluisje meenamen. Om met het kluisje naar buiten te komen hebben de dadders een ruit vernield. De juiste omvang van de buit moet nog geïnventariseerd worden.

Helmond: Laat op pad
Twee jongens uit Helmond, eentje van 14 jaar en eentje van 15 jaar oud, zijn dinsdagmorgen om 04.20 uur in de Rector Heuvelsstraat aangehouden. De twee gedroegen zich verdacht en toen ze door de agenten gecontroleerd werden bleken ze in het bezit van een tang en een zaklamp. Over wat ze aan het doen waren konden ze geen redelijke verklaring geven. De twee zijn voor verder onderzoek ingesloten.
Son: Inbraak vrachtauto
In de nacht van maandag op dinsdag is ingebroken in een geparkeerde vrachtauto op Industrieterrein Ekkersrijt in Son. De zijruiten van de cabine werden ingeslagen en de inbreker nam een 27MC zender en enkele toebehoren daarvan mee.

Lieshout: Aanrijding
Dinsdagmorgen om 06.20 uur zijn een 35-jarige vrouw uit Eindhoven en een 28-jarige man uit Aarle Rixtel gewond geraakt bij een aanrijding op de kruising Provincialeweg en Hoofakker. De man die een vrachtauto bestuurde komende uit de richting Lieshout kreeg geen voorrang van de vrouw die met een personenauto was. De twee betrokkenen zijn met nog onbekend letsel naar het Elkerliek ziekenhuis gebracht.
Geldrop: Inbraak
In de nacht van maandag op dinsdag is ingebroken bij een bedrijf op de Spaarpot in Geldrop. Het slot van de voordeur werd opengebroken en uit het pand verdween een laptopcomputer.