BouwWereld-BatiMonde NV neemt Verstandig Bouwen over

Datum nieuwsfeit: 02-05-2000
BouwWereld-BatiMonde nv, dochteronderneming van Ubizen, neemt meerderheid in Verstandig Bouwen

BouwWereld-BatiMonde nv neemt Verstandig Bouwen over

BouwWereld-BatiMonde nv, de portaalsite voor de particuliere (ver)bouwer en bouwprofessional, neemt een
meerderheidsparticipatie in het Houthalense bedrijf Verstandig Bouwen, uitgever van de gelijknamige bouwgids.
BouwWereld-BatiMonde is een dochteronderneming van het op Easdaq-genoteerde Ubizen.

Voor BouwWereld-BatiMonde nv past de overname in de groei van het bedrijf. De overname van Verstandig Bouwen zal BouwWereld in staat stellen om op korte termijn haar aanbod aan bouwinformatie nog gevoelig uit te breiden. Verstandig Bouwen, dat opgericht werd in 1993, verwacht dit jaar een omzet van 65 miljoen frank en stelt op dit moment 11 mensen tewerk.

Door de recente overname wordt er een synergie tot stand gebracht die voor Verstandig Bouwen en BouwWereld interessante perspectieven opent zowel met betrekking tot de content als tot de marketing. Verstandig Bouwen is op amper zeven jaar tijd uitgegroeid tot een vaste waarde in de bouwsector en daar kan BouwWereld mee van profiteren. Bovendien kan de BouwWereld-groep nu een totaalpakket van bouwinformatie aanbieden in diverse vormen: in boekvorm, op CD-Rom en op internet.

Volgens Bart De Witte, afgevaardigd bestuurder van BouwWereld/BatiMonde, zijn er plannen om meerdere overnames op korte termijn te realiseren. In de nabije toekomst zal BouwWereld bovendien onder meer uitpakken met een tweewekelijkse nieuwsbrief en met een e-commerceproject voor de bouwsector.

BouwWereld/BatiMonde nv (www.bouwwereld.be) biedt actuele informatie aan in verband met de bouwsector, zowel voor de particuliere (ver)bouwer als voor de bouwprofessional. BouwWereld is sinds de oprichting in april 1998 uitgegroeid tot di "digitale bouwmarktplaats" waar alle relevante aspecten en actoren die rechtstreeks of onrechtstreeks betrokken zijn bij het bouwproces en de bouwsector aan bod komen. Een groot gedeelte van de informatie wordt verzorgd door BouwWereld zelf, voor andere elementen werkt BouwWereld samen met derden die al actief zijn in de bouwsector. BouwWereld kan maandelijks rekenen op een bezoekersaantal van 16.000. Momenteel stelt BouwWereld-BatiMonde nv 8 mensen tewerk die zich bezighouden met de uitbouw van deze bouwportaalsite

Voor meer informatie contacteer :

BouwWereld-BatiMonde nv
Hertenlaan 14