Nieuws KPN Mobile: beursgang en 961.000 nieuwe klanten

Datum nieuwsfeit: 02-05-2000
Beursgang KPN Mobile Bookbuilding en particuliere inschrijving van start op 2 mei 2000

KPN Mobile haalt 961.000 nieuwe klanten binnen in Nederland, Duitsland en België gedurende eerste kwartaal van 2000

KPN Mobile N.V. (“KPN Mobile”) maakte vandaag bekend dat de eerste inschrijving voor de beursgang van het bedrijf plaats kan vinden op dinsdag 2 mei 2000, mits de marktomstandigheden dit toelaten. Op deze datum wordt ook het voorlopige prospectus beschikbaar gesteld.

De beursgang zal naar verwachting zo’n 8 tot 10 miljard euro aan opbrengsten genereren en omvat de verkoop van nieuw uit te geven aandelen aan institutionele beleggers over de hele wereld en particulieren in Nederland en Duitsland.

Alle particuliere beleggers in Nederland en Duitsland die inschrijven tussen 2 mei en de sluitingsdatum op 9 mei zullen een voorkeursbehandeling genieten bij de toewijzing.

Verder bevestigde KPN Mobile vandaag dat vroege orders geplaatst door gebruikers van haar GSM-netwerk die in Nederland woonachtig zijn, eveneens met voorrang zullen worden behandeld.

Hiervoor dienen klanten van KPN Mobile met hun mobiele telefoon het Call Center te bellen op nummer 0800-BELKPNM (2355766). Iedere klant ontvangt dan op zijn of haar GSM-toestel een SMS-bericht met een uniek codenummer. Van 2 tot 9 mei krijgen vroege inschrijvers die met behulp van deze codenummers orders plaatsen bij vestigingen van ABN AMRO, ING en Rabobank voorrang bij toewijzing. (Iedere klant mag slechts één voorkeursorder plaatsen; orders met gedupliceerde of vervalste codes zullen niet in behandeling worden genomen).

Vandaag wordt een speciale telefonische hotline (0800-2210221) geopend voor particuliere inschrijvers in Duitsland. Tevens gaan in Nederland en Duitsland intensieve reclamecampagnes van start gericht op particuliere beleggers.

Meer informatie over de procedure en het tijdstip van de wereldwijde emissie zal op 2 mei bekend worden gemaakt.

Nieuwe klanten voor KPN Mobile in Nederland, Duitsland en België

In de eerste drie maanden van 2000 heeft KPN Mobile het aantal nieuwe klanten in Nederland, Duitsland en België met 961.000 weten te vergroten, een toename van 13% t.o.v. eind 1999, waarmee het totaal aantal klanten op 8.299.000 komt.

De aantallen per land zijn hieronder weergegeven:

Totaal aantal klanten
(x 1000) Nieuwe klanten
(x 1000)

31-12-9931-03-00
Nederland (KPN Mobile)3.4793.789+310
België (KPN Orange)80150+70
Duitsland (E-plus)3.7794.360+581

7.3388.299+961

Voor verdere informatie kunt u contact opnemen met:

Pers Analisten

Koninklijke KPN N.V. KPN Mobile N.V. Mediavoorlichting Investor Relations Marinus Potman Bart Brouwer + 31 70 3435268 + 31 70 3324528 Mariette Westerwoudt + 31 70 3433559

Bram Oudshoorn Koninklijke KPN N.V. + 31 70 3324063 Catrien van Buttingha Wichers + 31 70 3323986

ABN AMRO Bank N.V. JP Morgan
Tanno Massar + 31 20 6286321 Harry Hampson +44 20 73255536 Alex Large +44 20 73258589

Zoals eerder bekend gemaakt zijn ABN AMRO Rothschild en JP Morgan Securities Ltd. benoemd als Joint Global Co-ordinators en Joint Bookrunners voor de beursintroductie van KPN Mobile. Daarnaast bestaat het bankensyndicaat uit Dresdner Kleinwort Benson en Salomon Smith Barney als Senior Co-Leads; Credit Suisse First Boston, Goldman Sachs, ING Barings en Warburg Dillon Read als Co-Leads; en Cazenove, Deutsche Bank, Dexia, DG Bank/Rabo Bank, MeesPierson en West LB als Co-Managers.

KPN Mobile is een leidende Europese mobiele telecommunicatie onderneming, actief als network operator en aanbieder van diensten op het gebied van mobiele telefonie en data. Momenteel is KPN Mobile een volledige dochteronderneming van KPN. KPN is het toonaangevende Nederlandse telecommunicatiebedrijf dat alleen of in samenwerking met partners in Nederland, Europa en ook andere delen van de wereld zijn klanten een uitgebreid pakket van geavanceerde informatie en communicatiediensten aanbiedt. In november 1999 werd KPN Mobile een afzonderlijke juridische entiteit. De onderneming is met name actief in Nederland, Duitsland en België en heeft ook belangen in mobiele telecommunicatie ondernemingen in Hongarije, de Oekraïne en Indonesië.