Pricewaterhousecoopers investeert in website dierenartsen

Datum nieuwsfeit: 02-05-2000

PRICEWATERHOUSECOOPERS

PwC heeft geïnvesteerd in petsonthebrain.com

PERSBERICHT 2 MEI 2000

PRICEWATERHOUSECOOPERS NEEMT BELANG VAN GBP 1,4 MLN IN EERSTE EUROPESE

WEBONDERNEMING DIE SAMENWERKT MET DIERENARTSEN

PricewaterhouseCoopers maakte vandaag bekend dat het bedrijf GBP 1,4 mln heeft geïnvesteerd in petsonthebrain.com: een virtuele dierenwinkel die huisdierbezitters via hun dierenartsen tegen korting goederen en diensten aanbiedt. De nieuwe service is beschikbaar in het Verenigd Koninkrijk en zal in de eerstkomende maanden naar de rest van Europa worden uitgebreid.

PricewaterhouseCoopers, dat zijn volledige scala adviesdiensten op het gebied van elektronisch zakendoen integreert, heeft de lancering van de onderneming met adviesdiensten ondersteund en de webfaciliteit voor petsonthebrain.com ontwikkeld, geïmplementeerd en geïntegreerd.

Frans Pigeaud, e-business leader PricewaterhouseCoopers Management Consulting Services:

.Wij helpen veel startende ondernemingen hun bedrijfsconcept vanaf idee tot webimplementatie te ontwikkelen. Deze ervaring vormt een belangrijke component van onze adviesdiensten met betrekking tot nieuwe initiatieven op het gebied van elektronisch zakendoen. In het geval van petsonthebrain.com hebben wij een unieke onderneming geholpen bij de implementatie van haar Internet-strategie met het doel een minimaal risico en een maximale stabiliteit te verkrijgen.

Wij kijken altijd uit naar nieuwe bedrijven waarin wij kunnen investeren en petsonthebrain.com biedt dienstverlening aan die zich met niets in de markt laat vergelijken..

PricewaterhouseCoopers voorziet petsonthebrain.com van een flexibele en schaalbare webfaciliteit met meerdere talen en valuta.s. De faciliteit omvat uitgebreide mogelijkheden op het gebied van elektronisch zakendoen, variërend van contentbeheer en zelfbediening tot financiële systemen en uitvoeringsbeheer.
De onderneming petsonthebrain.com bouwt op basis van Internet gemeenschappen rond dierenartsen op en werkt dus via de formule business to business to consumer in plaats van business to consumer. Dankzij het samenwerkingsverband met dierenartsen voorspelt petsonthebrain.com dat het break-evenpoint al in het tweede handelsjaar zal worden bereikt. De onderneming hoopt dan winst te boeken met de verkoop van voedingsartikelen en accessoires die door dierenartsen zijn goedgekeurd. Huisdierbezitters kunnen deze producten aanschaffen als zij zich hebben ingeschreven bij een van de aangesloten coöperaties. Deze coöperaties zijn opgebouwd rond dierenartsen en functioneren op basis van Internet onder plaatselijk verschillende namen.

Garret O.Leary, CEO van petsonthebrain.com:

.Langs elektronische weg stellen wij veterinaire diensten beschikbaar binnen een samenwerkingsverband dat het bezoek aan de spreekkamer van aangesloten dierenartsen moet vergroten. De nieuwe onderneming zal de vijftig miljoen huisdierbezitters van Europa kortingen op goederen en diensten van maximaal 25% opleveren. Verder zal de website consumenten gratis advies verstrekken en hen de mogelijkheid bieden met andere dierenliefhebbers te chatten. Dit alles wordt mogelijk gemaakt door de webtechnologie die door PricewaterhouseCoopers is ontworpen en geïmplementeerd.

De rol van PricewaterhouseCoopers reikt verder dan het verstrekken van risicokapitaal alleen: het bedrijf heeft de resultaten van zijn inspanningen rechtstreeks verbonden aan het succes van petsonthebrain.com..

PricewaterhouseCoopers N.V.

Symen Jansma