Siemens communicatiemanager met ingebouwde WAP browser

Datum nieuwsfeit: 02-05-2000
Siemens Nederland N.V.

ICP 0400.078 nl

Den Haag, dinsdag 2 mei 2000

Voor gebruikers van mobiele telefoon zonder WAP; de Siemens communicatiemanager met ingebouwde WAP browser

Siemens introduceert de IC 35 Unifier Communicatiemanager met ingebouwde WAP browser. Naast de mogelijkheid internet informatie op te vragen en e-mail te versturen beschikt de Unifier over aantrekkelijke extra's zoals SMS, een agenda, een adresboek, een notitieboek en de mogelijkheid van Multimedia toepassingen. Het verzenden van berichten loopt via elke willekeurige mobiele telefoon die voor datacommunicatie geschikt is. Met de IC 35 Unifier kan de gebruiker Wappen zonder over een voor WAP geschikte mobiele telefoon te beschikken. Door het grote display van de IC35 wordt alle opgevraagde informatie duidelijk en overzichtelijk weergegeven.

Naast de mobiele internettoepassingen voor zakelijk gebruik en amusement beschikt de Unifier over de mogelijkheid om mobiel, via een optionele Smartcard, financiële transacties zoals e-booking te doen. Naast deze smartcard kan de IC 35 Unifier als optie ook worden uitgerust met twee multimediakaarten voor de uitbreiding van het geheugen en opslag van bijvoorbeeld bedrijfsinformatie en stadsplattegronden.
Met de ingebouwde organizer kan onder andere het telefoonboek van de mobiele telefoon worden beheerd. Ook de agenda is gemakkelijk bij te houden en wordt met behulp van het SyncStation gesynchroniseerd met de agenda in de PC. Het apparaat past eenvoudig in de jaszak, de afmetingen zijn namelijk 11 x 9 x 2 centimeter en het gewicht bedraagt slechts 144 gram. De Nederlandse prijs bedraagt fl. 599,00 inclusief BTW. De IC35 is leverbaar vanaf eind mei.

Yahoo!
Voor de informatieverzorging van de WAP diensten werkt Siemens in Europa en Azië samen met Yahoo! Dit bedrijf ontwikkelt, op basis van haar succesvolle internetdiensten, nu aangepaste WAP versies zoals: Yahoo! Mail, Finance, News en Weather, die voor de mobiele WAP toestellen van Siemens geschikt zijn.

Technische details
De IC 35 Unifier wordt standaard geleverd met Unified Messaging voor e-mail en SMS; een WAP browser 1.1 die kan worden opgewaardeerd tot versie 1.2; Siemens mobiele telefoonmanager; PIM functies zoals adresboek, agenda, To Do List, notitieboek, rekenmachine en diverse spelletjes. Verder gelden de onderstaande specificaties.
Afmetingen: 108 x 86,6 x 20,5 mm
Gewicht: 144 gram
Batterijen: 2*AAA Alkaline & 1*CR 1220 Lithium
Geheugen: 2 MB Flash RAM