Xs4all bestrijdt spammer

BACK

XS4ALL BESTRIJDT SPAMMER
2 mei 2000

Sommige XS4ALL klanten hebben vandaag spam ontvangen met de kop 'Als XS4ALL-gebruiker verandert je leven NU !!' Deze ongevraagde mail, afkomstig van webmaster@multi-money.com, lijkt primair gericht aan een aantal Belgische klanten, maar heeft ook een aantal Nederlandse klanten bereikt.

XS4ALL heeft nadrukkelijk niets met deze e-mail te maken en heeft alle mogelijke maatregelen genomen om deze spammer te bestrijden. De machine waar de mail vandaan kwam, kan niet meer door XS4ALL klanten worden opgeroepen. XS4ALL heeft onmiddellijk de machine geblokkeerd waar de mail vandaan kwam en een ingrijpende waarschuwing gestuurd aan het abuseteam van de hostingprovider. Dit heeft inmiddels tot gevolg gehad dat de gewraakte website is afgesloten.

XS4ALL werkt hard aan verdergaande bescherming tegen ongevraagde e-mail. Immers, spam wekt enorme ergernis op, kost de klant onnodig tijd en geld en is bovendien schadelijk voor de mailsystemen van providers. Er is een experiment gaande voor technisch geavanceerde gebruikers om spam uit te filteren. Wij hopen de resultaten hiervan ook om te kunnen werken naar een eenvoudige oplossing voor al onze klanten.
Zie voor meer informatie over spam en spambestrijding ook de volgende websites:

spamcop.net/
www.cs.uu.nl/wais/html/na-dir/net-abuse-faq/spammed-FAQ.html