Politiebericht Uden

Datum nieuwsfeit: 03-05-2000

Politiebericht Brabant-Noord: Uden 3-05-2000
Persbericht district De Leijgraaf

TASJESROOF Een inwoonster van Uden is dinsdagmiddag beroofd van haar handtas. Zij liep op de Marktstraat in Uden toen twee jongens op een scooter haar voorbij reden. Een van de jongens rukte de tas van haar schouder waarop ze er vandoor gingen. In de tas zat een portemonnee, een GSM en een zonnebril. AANHOUDING NA VERNIELING De politie heeft in de nacht van dinsdag op woensdag een 15 jarige jongen uit Erp aangehouden op verdenking van vernieling van een ruit van een telefooncel aan de Bergstraat in Boekel. De verdachte kon dankzij goede getuigenverklaringen opgespoord worden. Hij is aangemeld bij HALT. INBRAAK IN BEDRIJF Woensdagmorgen is rond 02.30 uur ingebroken bij een bedrijf aan de Leest in Veghel. Een ruit bleek met behulp van een auto op grove wijze vernield te zijn waarna onbekenden er vandoor gingen met een kluis. Op de Marshallweg in Veghel trof de politie s morgens bij een keet 2 gestolen autos die vermoedelijk gebruikt zijn bij de inbraak. Beide autos waren indezelfde nacht gestolen in Veghel. In de keet lag een kluis die geopend was. Het is nog onbekend wat er in de kluis zat. In de nacht van dinsdag op woensdag is ingebroken in een bedrijf aan de Corridor in Veghel. Nadat een raam was geforceerd is het bedrijf doorzocht en zijn verschillende kasten op grove wijze opengebroken. Uit de computers van het bedrijf verdween de hardware. De schade wordt geschat op enkele tonnen. DIEFSTAL MOTOR Een inwoner van Uden heeft bij de politie aangifte gedaan van diefstal van zijn motor. Hij liet zondagavond zijn motor met een kapotte versnellingsbak achter op de Nistelrodeseweg in Uden ter hoogte van de afslag Nistelerode. Toen hij maandag op deze plaats terug kwam bleek zijn motor verdwenen te zijn. Het is zeer waarschijnlijk dat de motor op een aanhangwagen o.i.d. is geladen daar het achterwiel van de motor geblokkeerd was. De politie is op zoek naar getuigen van de ze diefstal. Zij worden verzocht contact op te nemen met de politie district de Leijgraaf, tel. 0413 223223