Wubbo de Boer president Europees Harmonisatiebureau

Nummer 5911

Persberichten 2000

WUBBO DE BOER BENOEMD TOT PRESIDENT EUROPEES HARMONISATIEBUREAU

De Raad van ministers van de Europese Unie heeft mr. Wubbo de Boer per 1 oktober a.s. benoemd tot president van het Bureau voor de Harmonisatie in de Interne Markt (merken en modellen) in Alicante. Dit bureau is een instelling van de Europese Unie. Het Harmonisatiebureau stelt personen in staat om eenvormige bescherming van hun merken voor alle landen van de Europese Unie te verkrijgen.

Wubbo de Boer heeft een lange carrière achter de rug bij het departement van Economische Zaken. Hij was hier in dienst van 1972 tot 1997. Vanaf 1982 gaf hij als directeur-generaal leiding aan verschillende beleidsterreinen van dit departement. In mei 1997 trad hij in dienst bij het ministerie van Verkeer en Waterstaat als directeur-generaal van het Directoraat Generaal Personenvervoer. Dit beleidsterrein verruilde hij vanaf 1 januari 1999 voor dezelfde functie bij de Rijksluchtvaartdienst.