Eko-catering universiteit Nijmegen en bio-nieuws op internet

Datum nieuwsfeit: 03-05-2000

BIOLOGISCH NIEUWS Mei 2000

EKO-CATERING OP UNIVERSITEIT

Uit onderzoek onder 1300 studenten en medewerkers van de Katholieke Universiteit Nijmegen werd duidelijk dat meer dan 50% zal kiezen voor EKO als dit wordt aangeboden in het universiteitsrestaurant.

Op basis van dit onderzoek is de afgelopen maand gestart met het op grote schaal aanbieden van biologische produkten in het
universiteitsrestaurant. De proef zal duren tot eind juni en is opgezet in samenwerking met Stichting Overleg Duurzame Landbouw en Coöperatie Rivier en land.

Bijzonder is dat regionale landbouwbedrijven het grootste gedeelte van de EKO-produkten leveren.

BIOLOGISCHE ACTIVITEITEN AGENDA

Vanaf 17 mei kunnen activiteiten bekend worden gemaakt op www.biologisch.nl. Hierbij kan worden gedacht aan een open dag, congres of excursie. Maar ook de start van een cursus of subsidieregeling is mogelijk. Het gaat hierbij om een korte aankondiging van maximaal 100 woorden voor 50 euro. Deze prijs is inclusief een begeleidende plattegrond of illustratie.

De agenda wordt elke seizoenswisseling verzonden naar bijna 1200 organisaties die zich hebben geabonneerd op het Biologisch Nieuwsbericht en komt uiteraard onder de aandacht van site-bezoekers.Voor meer informatie: (info@biologisch.nl).

De eerste aankondiging betreft het streekbezoek van koningin Beatrix op
17 mei aan Flevoland. De koningin bezoekt die dag het biologische akkerbouwbedrijf van familie Hoekstra aan de Lisdoddeweg 61 te Lelystad.
bron -> Knipselkrant Biologische Landbouw April 2000 fotomateriaal -> Biologisch Fotoarchief op www.biologisch.nl

Hidde Oenema

Publiciteitscentrum Biologische Landbouw