Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Samenwerking Cartoon Network en Formule 1 team Verstappen

Datum nieuwsfeit: 03-05-2000
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten
PERSBERICHT

Amsterdam, 3 mei 2000

CARTOON NETWORK EUROPA GAAT SAMENWERKING AAN MET FORMULE 1 TEAM JOS VERSTAPPEN

Cartoon Network is een strategische samenwerking aangegaan met het Orange Arrows Formule 1 Team en brengt zo haar bekende geblokte logo (dat een grote gelijkenis vertoont met de finishvlaggen) naar de circuits van de Grand Prix.

Het Cartoon Network logo prijkt gedurende het gehele seizoen zeer strategisch op de zijkant en de staartvinnen van de Orange Arrows F1 wagens. Het team zal de competitie aangaan in alle zeventien Grand Prix wedstrijden waaronder die in Monaco, Frankrijk, Duitsland, Italië, de VS en Japan. De beelden worden wereldwijd uitgezonden en bereikten in 1999 circa 57 miljard mensen.

De auto's van de coureurs Jos Verstappen en Pedro de la Rosa zullen geassocieerd worden met twee van Cartoon Network's populairste cartoonhelden, Johnny Bravo en de Powerpuff Girls. De kijkers van Cartoon Network worden op de hoogte gehouden van de vorderingen van de Johnny Bravo en de Powerpuff Girls wagens met speciale updates op televisie gedurende het Grand Prix seizoen. Dit zal geheel in de stijl van de cartoonhelden gebeuren waardoor de Formule 1 races een geheel nieuw publiek zullen aanboren!

Familiepubliek
“Naast het vaste ‘Vader en zoon' publiek kan het auto racen zich verheugen in een groeiend ‘familiepubliek' en ‘Orange Arrows' is voor ons de juiste organisatie voor een samenwerkingsverband” aldus Mathieu Nagelkerke, Algemeen Directeur van Cartoon Network in Nederland en Vlaanderen. “ De samenwerking is op verschillende manieren uitvoerbaar, zowel zakelijk als vanuit het oogpunt van de consument. Wij omarmen zowel de korte als lange termijn mogelijkheden die hiermee worden geschapen zoals activiteiten op het gebied van relatiemarketing, merchandising, off air promotie en een aantal interessante interactieve projecten die gepland staan.”
Het Orange Arrows Formule 1 team is één van de elf teams die deelnemen aan de FIA Formule 1 wereldkampioenschappen. Deze zullen dit jaar wereldwijd op
17 locaties plaatsvinden. Arrows voorzitter Tom Walkinshaw zei: “Auto racen intrigeert alle leeftijdsgroepen en wanneer onze wagens regelmatig te zien zijn op Cartoon Network hebben we het volste vertrouwen erin dat we daarmee een groot aantal nieuwe jonge fans erbij krijgen.”
Op de middellange termijn zijn Cartoon Network en Orange Arrows van plan om de samenwerking uit te bouwen met een aantal ‘off air' activiteiten waaronder een reeks van merchandising die on line, op het circuit en op andere verkooppunten worden verkocht.


8500 cartoons op Cartoon Network
Het programma van Cartoon Network wordt samengesteld uit de eigen verzameling van ruim 8.500 wereldberoemde cartoons met 500 bekende cartoonfiguren uit de studio's van Hanna-Barbera, Warner Bros. en Cartoon Network zelf. Cartoon Network vormt de thuisbasis voor zowel legendarische cartoonhelden als Bugs Bunny, Scooby Doo, Tom en Jerry, Top Cat, de Jetsons en de Flintstones als een geheel nieuwe generatie top toon sterren als Johnny Bravo, Cow & Chicken, Dexter's Laboratory, de Power Puff Girls en Ed, Edd n Eddy.

Cartoon Network op Internet
Cartoon Network is ook via het Internet te bereiken; www.CartoonNetwork.nl De website staat boordevol informatie over de cartoons, de cartoonsterren en de tv-programma's. Verder zijn er tal van foto's, geluidsfragmenten en films te zien van bijna alle cartoonhelden. De website onderscheidt zich door het grote aanbod aan (interactieve) spelletjes. Elke maand zorgt Cartoon Network voor nieuwe en nog leukere spelletjes om aan de grote vraag te kunnen voldoen.


////

Noot voor de redactie (

Noot voor redacties

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie