Lezing Vormgeversoverleg Eindhoven: Riff Raff

BNO

1 MEI 2000 - OPROEP

Lezing Vormgeversoverleg Eindhoven: Riff Raff

Eigen nieuwe, geheel eigen werelden creëren. Dat proberen Bas Waijers (33) en Jurgen van Zachten (27) telkens opnieuw bij elke opdracht. Samen richtten ze anderhalf jaar geleden het inmiddels in Amsterdam gevestigde bureau Ritf Raff op. Ze maakten naam in de trendy wereld van de house-muziek met ontwerpen voor flyers en CD's. En ze speelden zich in de kijker met het ontwerp van de ruim 300 pagina's dikke handleiding voor Blender, het populaire 3D-animatieprogramma dat is ontworpen door het Eindhovense bedrijf Not A Number. Dit is gratis te downloaden via internet en kent inmiddels een subcultuur van tienduizenden gebruikers over de hele wereld. Vorig jaar maakte Riff Raff het Creative Red Book 2000. Naast 2D richt het bureau zich steeds meer op 3D. Aan de hand van hun ontwerpen lichten Waijers en Van Zachten de visie van hun bureau toe. Datum: woensdag 3 mei. Tijd: 20.00 uur. Plaats: Auditorium De Witte Dame, Emmasingel 20, Eindhoven Entree: f 7,50. Telefoon: (040) 296 11 50. Website: www.voe.nl.

Voor opmerkingen en vragen: (website@bno.nl) © 1996 BNO