CNV Zuivel houdt ledenvergaderingen over CAO-resultaat

Informatie: VOOR DE PERS

CNV Zuivel is een vakgroep van de CNV BedrijvenBond

Maandag 1 mei 2000

CNV Zuivel houdt ledenvergaderingen over onderhandelingsresultaat

De cao-commissie zuivel heeft op 20 april jl. het onderhandelingsresultaat geen positief advies gegeven. Op een aantal punten is het resultaat onvoldoende. De cao-commissie heeft besloten dat er ledenvergaderingen gehouden moeten worden om de mening van de leden te peilen. De inzet is het onderhandelingsresultaat op een aantal punten aan te passen om tot een cao te komen.

De knelpunten zijn: De garantieregeling om inkomensachteruitgang te verzachten is onvoldoende. Mensen met een persoonlijke toeslag gaan er eenmalig te veel op achteruit. De rust in de roosters is nu onvoldoende en past niet in een moderne cao. Drie dagen voordat het rooster ingaat ingelicht worden over wanneer je moet werken is te kort. De zondagstoeslag in de matrix is 2,4%. Het voorstel van het CNV is 2,5%. Het loonbod van inhoudelijk 3,5% per 1 april 2000 wordt te laag beoordeeld. Er is weinig geloof in een goede regeling rond beoordelen en belonen.

De ledenvergaderingen vinden plaats op:

* Woensdag 10 mei in Drachten, CNV-kantoor, Zonnedauw 30. Aanvang 19.30 uur. Bestuurder: Rendert Algra.
* Donderdag 18 mei in Bodegraven, AC Restaurant, Goudeseweg 32, aanvang 20.00 uur. Bestuurder: Ronald Zwijnenburg.
* Donderdag 18 mei in Leeuwarden, Open Hof, Goudenregen straat 77, aanvang 19.00 uur. Bestuurder: Syds Kloosterman.
* Maandag 22 mei in Ommen, De Kern, Bouwstraat 23 te Ommen, aanvang 19.30 uur. Bestuurder: Syds Kloosterman.
* Dinsdag 23 mei in Deventer, Postiljon Motel, Deventerweg 121, aanvang 19.30 uur. Bestuurder: Rendert Algra.
* Dinsdag 23 mei in Veghel, zaal "t' Huukske", Riddersporenstraat 1, aanvang 11.00 uur en 19.00 uur. Bestuurder om 11.00 uur: Syds Kloosterman en om 19.00 uur: Ronald Zwijnenburg.

Nadere inlichtingen:

Syds Kloosterman