Politiebericht Brabant-Zuid-Oost

Datum nieuwsfeit: 04-05-2000

Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven e.o. 4-05-2000 1e Persbericht van donderdag 4 mei 2000

Berichten uit de regio

Eindhoven: Doorrijden na aanrijding
Woensdagavond om 23.35 uur is op de Rouenlaan een 29-jarige vrouw uit Waalre aangehouden. De vrouw was doorgereden na een kop staart
-aanrijding eerder op de avond op de Boschdijk. De 74-jarige Eindhovense bestuurder van de aangereden auto dacht dat de vrouw gewond was geraakt en opende het portier van de auto om de vrouw te helpen. Op dat moment gaf de vrouw gas en reed weg waardoor de man nog even is meegesleept. Bij de aanhouding bleek dat de vrouw onder invloed was. Zij weigerde medewerking aan een ademanalyse. De vrouw krijgt een proces-verbaal en haar rijbewijs is ingevorderd.
Eindhoven: Geit brengt verkeer in gevaar
Donderdagmorgen om 08.00 uur heeft een politieman vlakbij de A67 /A2 in Eindhoven een losgebroken geit gedood. Uit een weiland waren een aantal geiten losgebroken. Een politieman van het Korps Landelijke Politie Diensten ontdekte dat en wist de geiten op een na weer terug een weiland te drijven. Een geit ging er vandoor in de richting van de A67 /A2 tussen de afslag Valkenswaard en de Hogt. Met behulp van werknemers van Rijkswaterstaat en politie werd geprobeerd de geit te vangen maar het dier vluchtte alsmaar in de richting van de autosnelweg. Het lukte de politie en Rijkswaterstaat niet de geit terug te drijven. Toen de geit de autobaan op driegde te gaan, is zij in verband met het gevaar voor het drukke ochtendverkeer, door een agent gedood met een schot uit zijn dienstpistool.
Helmond: Inbraak in een woning
Tussen dinsdagmorgen en woensdagavond 22.00 uur is er ingebroken in een woning aan de Wezelstraat. Men kwam de woning binnen door vernieling van een ruit aan de achterzijde van de woning. Uit de woning is een videorecorder en een aantal cds weggenomen.
Eindhoven: Aanhouding na mishandeling
Een 17-jarige Eindhovenaar is woensdagavond om 23.15 uur op de Edelweisstraat aangehouden. De man was kort ervoor betrokken bij een vechtpartij en had daarbij een 29-jarige man zonder vaste woon of verblijfplaats in zijn gezicht geschopt. Het slachtoffer is met een gebroken kaak naar het ziekenhuis gebracht. De verdachte is voor onderzoek ingesloten.

Eindhoven: Aanhouding na aantreffen hennep
Op de Buijs Ballotstraat is donderdagmorgen een 36-jarige inwoner van Eindhoven aangehouden. Bij controle trof de politie in zijn personenauto een doos met een flinke hoeveelheid gedroogde henneptoppen aan. De verdachte is voor onderzoek ingesloten. De drug zijn inbeslaggenomen.

Best: Inbraak in een bedrijf
De bewaking van een bedrijf aan de IBC weg zag vanmorgen vroeg omstreeks 02.00 uur en man hard weglopen. Bij controle bleek dat er een personenauto stond waarvan het rechterportierraam was vernield en het contactslot was doorverbonden. In de auto werden een aantal boormachines en een tas met handgereedschap aangetroffen. Uit onderzoek bleek dat het gereedschap afkomstig was van een bedrijf aan de IBC weg. De auto is inbeslaggenomen en veilig gesteld.
Aarle-Rixtel: Brandstichting
Donderdagmorgen omstreeks 02.30 uur, zijn op de Bakelseweg een aantal balen stro in brand gestoken. De eigenaar van het stro woont ertegenover en hoorde omstreeks 02.30 uur stemmen. Toen hij ging kijken zag hij nog net een bromfiets wegrijden. De schade aan het stro bedraagt ongeveer 800 gulden.

Geldrop: Inbraak in een bedrijf
Vannacht omstreeks 03.30 uur is er ingebroken in een bedrijf aan de Korte Kerkstraat. Men is het bedrijf binnen gekomen door vernieling van een ruit van de toegangsdeur. Uit het bedrijf zijn enkele kledingstukken weggenomen.