Onderhandelingen over arbo-convenant

Datum nieuwsfeit: 04-05-2000
Verbond van verzekeraars

Verbond, vakorganisaties en ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid werken aan Arbo-convenant

In een eerste gesprek tussen het Verbond, de vakorganisaties en het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid is besloten een intentieverklaring te ondertekenen die voor de verzekeringsbedrijfstak tot een Arbo-convenant over werkdruk, RSI en reïntegratie moet leiden.

Staatssecretaris Hoogervorst heeft aangekondigd in deze kabinetsperiode met minimaal 20 bedrijfstakken een Arbo-convenant te willen afsluiten. Het convenant moet gaan over één of meer van de zeven grootste arbeidsrisico's: werkdruk, RSI, schadelijk geluid, OPS (schildersziekte), tillen, allergene stoffen en kwarts. Daarnaast kunnen in het convenant ook ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen