Eindbod AH overgang geldtelkantoren naar Geldnet

Dienstenbond CNV

CAO-NIEUWS

Eindbod AH overgang geldtelkantoren naar Geldnet

Op 25 april jongstleden heeft er opnieuw overleg plaatsgevonden met de directie van AH. Dit was naar aanleiding van de zeer goed bezochte ledenvergadering in de Jaarbeurs op 18 april jongstleden.

Tijdens deze ledenvergadering is de afspraak gemaakt dat de onderhandelaars nogmaals met AH zouden gaan overleggen teneinde een beter resultaat te realiseren. De ledenvergadering sprak zich ook duidelijk uit moeite te hebben met het voeren van aktie. Met deze wat lastige boodschap zijn wij aan de slag gegaan. Alle punten zijn op papier gezet en naar AH verstuurd. Naar aanleiding van die brief gaf AH aan nog enige ruimte te hebben. Er was op 25 april jongstleden in principe gepland te praten over de CAO AH HK, doch dat is nu verschoven naar 17 mei aanstaande. Grootste knelpunt is natuurlijk de VUT-garantie en de extra pensioenoverdracht. Ten aanzien van de VUT is AH iets tegemoet gekomen aan onze wensen. De garantieregeling wordt naar beneden toe uitgebreid. Ten aanzien van extra pensioenwaarde wil AH geen verdere toezeggingen doen.Tenslotte de beloning. De CAO-verhoging van 2000 zal hetzelfde zijn als die van de CAO AH HK en AH S&S. De CAO-verhoging van 2001 zal bestaan uit het verschil tussen de verhoging van de CAO Geldnet en de CAO AH HK van 2001. Hiermee zal een ieder hetzelfde ontvangen als de overige collega's bij de toekomstige werkgever Geldnet. Over alle andere verschilpunten is in principe overeenstemming, hiervan bent u op de hoogte via de brief van AH. Het geheel overziend, zijn er punten verbeterd. Een betere en langere garantie ten aanzien van VUT en het beloningsverschil wordt opgeheven. Dit is een eindbod, waarbij AH dus niet verder wil gaan. Indien u als leden dit eindbod afwijst, dan zal er dus een ultimatum gesteld moeten worden, waarna akties zullen volgen. Aan u de keus!! Voor vragen kunt u contact opnemen met Richard Leloux, telefoonnummr: 023 - 56 51 02.

Hoofddorp, 4 mei 2000