Stichting Jeugd in Beweging nu ook op internet

Datum nieuwsfeit: 04-05-2000
Arnhem, 4 mei 2000

Jeugd in Beweging on line

De Stichting Jeugd in Beweging is nu ook te vinden op het worldwide web. www.jib.nl richt zich op iedereen die beleidsmatig of in de praktijk betrokken is bij jeugd, sporten en bewegen.

De website biedt onder meer een overzicht van alle projecten en producten van Jeugd in Beweging. Er kan gezocht worden op thema, doelgroep of per product/project. Folders en brochures kunnen worden besteld, een aantal zijn te downloaden. Informatie over de werkwijze, doelstelling en samenwerkingspartners van Jeugd in Beweging is te vinden in de rubriek over JIB.

Onder nieuws vindt men steeds de laatste wetenswaardigheden, persberichten en een digitale versie van de nieuwsbrief. In het forum kunnen bezoekers deelnemen aan virtuele discussies door te reageren op verschillende stellingen over jeugd, sporten en bewegen. Ook kan men zelf een stelling plaatsen. De agenda geeft een overzicht van evenementen en activiteiten op het gebied van jeugd, sporten en bewegen en de rubriek links verwijst door naar een aantal interessante internetadressen.

De rubriek campagne informeert intermediairs over de landelijke campagne Jeugdparticipatie die, mede dankzij het VSB Fonds deze zomer van start zal gaan.

Meer informatie: Patrick Spierts, telefoon 026 – 483 47 48, e-mail (patrick.spierts@jib.nl)

De Stichting Jeugd in Beweging streeft ernaar dat jongeren (4-18 jaar) blijvend deelnemen aan sport- en bewegingsactiviteiten én hierbij actief betrokken zijn. Om dit te bereiken, motiveert en ondersteunt zij partners uit de sectoren overheid, gezondheid, sport en onderwijs verworven inzichten over te dragen en om te zetten in samenhangend, duurzaam beleid. Jeugd in Beweging, een gezamenlijk initiatief van de ministeries van VWS en OC&W, is sinds eind 1996 actief. Samenwerkingspartners zijn onder meer de vakorganisatie KVLO, de sportkoepel NOC*NSF en de Landelijke Contactraad.