KPN stopt gesprekken met Telefónica

Datum nieuwsfeit: 05-05-2000
KPN stopt gesprekken met Telefónica

KPN heeft besloten de gesprekken met Telefónica over een mogelijke samenwerking niet te continueren. Hoewel een meerderheid van de Board van Telefónica vanmiddag heeft ingestemd met een volledige fusie, is het tegenstemmen van een belangrijke minderheid voor KPN aanleiding om onvoldoende vertrouwen te hebben in een succesvol opereren van het nieuw te vormen bedrijf in de toekomst. KPN is van mening dat ten aanzien van zo'n majeure operatie volledig commitment vereist is. KPN hecht eraan te verklaren dat de Nederlandse overheid zich in deze bijzonder positief heeft opgesteld en geen belemmering is geweest voor het welslagen van dit proces. KPN continueert de komende tijd gesprekken met andere partners om nadere invulling te geven aan zijn ambitie om een toppositie als Europese operator te bereiken.

Noot voor de redactie,

Noot voor redacties