Samsung integreert GSM-telefoon met MP3-speler

Datum nieuwsfeit: 08-05-2000
Samsung

Samsung integreert GSM-telefoon met MP3-speler

Rijswijk, 8 mei 2000 - Telefoneren of naar muziek luisteren? Voor de bezitters van de Samsung SGH-M100 MP3 Phone zijn dat niet langer tegengestelde keuzen. Ze kunnen het namelijk allebei met één en hetzelfde toestel. De Samsung MP3 Phone is de eerste GSM-telefoon met ingebouwde MP3-speler. Het intelligente mobieltje schakelt zelf automatisch tussen het afspelen van MP3-muziek en binnenkomende telefoongesprekken.
Samsung breidt met deze introductie haar innovatieve productenaanbod op MP3-gebied verder uit. Naast de MP3 Phone bestaat dat uit de populaire YEPP. Samsung heeft al vijf verschillende typen geïntroduceerd: YEPP E+, YEPP New E, YEPP New D, Motion YEPP en Photo YEPP.
Samsung wil naast MP3-spelers óók legale MP3-muziek makkelijk beschikbaar maken. Daarom werkt zij samen met Vitaminic. Op de Internetsite www.y3pp.com biedt Samsung online de legale muziek van Vitaminic aan. Bij Vitaminic is muziek van duizenden bands als MP3-bestand opgeslagen.

De zilverkleurige Samsung SGH-M100 heeft alle functies van een volledig uitgeruste dualband mobiele telefoon, inclusief verbeterde geluidskwaliteit, vibra alarm, klok met wereldtijd en alarm en organizer. De transformatie van GSM-telefoon tot MP3-muziekspeler is te danken aan geavanceerde ontwerptechnologie en componentenintegratie. Die maken de MP3 Phone ook een uiterst compact toestel (105x45x19 mm) dat slechts 94 gram weegt. Het wordt geleverd met een stereo earmicrophone voor handsfree bellen en een afstandsbediening met alle gebruikelijke functies van een MP3-speler, zoals de Playback Mode Setup en Equalizer Settings voor jazz, classic, pop, rock en metal. Om binnenkomende telefoongesprekken te beantwoorden, hoeft alleen op de beltoets te worden gedrukt om verbinding te krijgen. Uiteraard kan de telefoon ook uit worden gezet, zodat ongestoord naar muziek kan worden geluisterd. Gebruikers kunnen digitale muziek via hun PC downloaden en op de MP3 Phone opslaan. Het toestel bevat een ingebouwd infrarood (IrDA) modem. De benodigde software voor het omzetten van CD-audio naar MP3-audio én voor dataverkeer met PC of laptop wordt op CD-ROM gratis bijgeleverd. Het 32MB intern geheugen biedt ruimte voor ongeveer 8 nummers (of 30 minuten muziek).
Alle geautomatiseerde functies van de MP3 Phone worden via tekst of animaties weergegeven op het backlight kleurendisplay, dat met 124 x 65 pixels de tot nu toe hoogste beschikbare resolutie biedt.
Speciale aandacht is besteed aan het energieverbruik van de MP3 Phone. Ondanks de veelheid van mobiele telefoniefuncties biedt de standaardbatterij 160 minuten spreektijd en tot 90 uur standby. De MP3-speler van de MP3 Phone verschaft de gebruiker zelfs tot 11 uur onafgebroken luisterplezier.

Kerngegevens GSM-telefoon

* Dual band (GSM 900/DCS 1800)

* 105mmx45mmx19mm

* 94 g (Lithium-ion slim batterij) / 120 g (Lithium-ion standaardbatterij)

* 3.6 volts

* 90 / 160 minuten spreektijd

* 16-48 / 30-90 uur standby

* IrDA infrarood poort voor dataverkeer

Kerngegevens MP3-speler

* 32 MB intern geheugen

* Geluidssettings voor Jazz, Classic, Metal, Pop en Rock
* 'Ripper'-software voor omzetten CD-audio naar MP3-audio op CD-ROM meegeleverd

* Software voor dataverkeer met PC of laptop meegeleverd
* 4-6 uur / 8-11 uur afspeeltijd

Samsung Electronics
Voor informatie en service over Samsung Electronics Benelux kunnen consumenten gratis bellen: 00800 -099 77 555.
Samsung Electronics is de belangrijkste werkmaatschappij van de Koreaanse Samsung Group - 13e op de ranglijst van grootste ondernemingen ter wereld - en neemt een cruciale plaats in binnen de ambitieuze groeistrategie van Samsung Group.
Samsung Electronics behaalde in 1999 een omzet van US$ 22.8 miljard en is met 54.000 collega's wereldwijd actief in 50 landen met ontwikkeling, productie en verkoop van elektronicaproducten. Samsung Electronics bestaat uit drie business units: Digital Media, Semiconductors en Information & Communication. Samsung is wereldwijd de grootste fabrikant van geheugenchips, kleurenbeeldbuizen, monitoren en magnetrons. De marketingorganisatie van Samsung Electronics Benelux is gevestigd in Rijswijk. Er zijn verkooporganisaties gevestigd in Rijswijk, Rotterdam, Zeist en Antwerpen.

MP3 phone home...

Zeg MP3 en je zegt Samsung. Het Koreaanse bedrijf heeft in korte tijd een breed scala aan MP3-producten ontwikkeld. Zo zijn er al vijf verschillende typen YEPP MP3-spelers. De MP3 Phone is de eerste GSM-telefoon met ingebouwde MP3-speler. Het flinterdunne (19 mm!) toestel bevat méér bijzondere functies dan de gemiddelde telefooncentrale. Zo hoef je maar een naam te roepen... en de MP3 Phone belt het bijbehorende nummer. Als je wordt gebeld terwijl je naar muziek luistert, schakelt het toestel automatisch over. En muziek via de PC downloaden en op het interne 32 MB geheugen opslaan, gaat dankzij het ingebouwde infrarood modem en software in 'n handomdraai. De SGH-M100 MP3 Phone is een muziekbibliotheek op zakformaat. Informatie:
Samsung
tel.: 00800 099 77 555 of www.y3pp.com of
www.yepp.nl.
Veelzijdige MP3 Phone is innovatieve uitbreiding van Samsungs productenaanbod voor MP3