Brief SZW over emancipatietaakstellingen departementen

Datum nieuwsfeit: 08-05-2000
Tweede Kamer der Staten Generaal

brief sts szw inzake emancipatietaakstellingen departemen ten

Gemaakt: 11-5-2000 tijd: 11:

Aan de Voorzitter van de vaste commissie voor Sociale Zaken en Werkgelegenheid

's-Gravenhage, 8 mei 2000

In antwoord op uw brief d.d. 13 april jl. over de stand van zaken bij de uitvoering van de motie Bussemaker c.s. (26 206, nr.13) en met betrekking tot het project bereikbaarheids-scenario kan ik u het volgende melden.

De departementen zijn door mij verzocht om hun voortgangsrapportages over de uitvoering van de emancipatietaakstellingen voor medio april
2000 aan mij aan te bieden.

De departementen hebben mij inmiddels hun rapportages gezonden, zodat ik u mijn geïntegreerde rapportage voor 31 mei aan kan bieden. De individuele rapportages van de departementen kunnen dan desgewenst bij de bespreking van de jaarverslagen van de departementen worden meegenomen.

De bedoeling is dat mijn geïntegreerde rapportage naast de stand van zaken per departement ook een balans opmaakt van de stand van zaken in het algemeen met betrekking tot de taakstellingen. Tevens heb ik opdracht gegeven om een audit uit te voeren mede op grond van de rapportages van de departementen. Deze audit zal naar verwachting november 2000 worden afgerond.

Bij mijn geïntegreerde rapportage zal ik de voortgangsrapportage voegen op het terrein van één van de taakstellingen, namelijk die van het bereikbaarheidsscenario.

De Staatssecretaris van Sociale Zaken

en Werkgelegenheid,

(mr. A.E. Verstand-Bogaert )