DHL en Jetpak vertrouwen op Viewlocity

Datum nieuwsfeit: 08-05-2000

DHL en Jetpak vertrouwen op Viewlocity voor 'same-day delivery' in Scandinavië en in de rest van Europa
DHL past Viewlocity-oplossingen toe bij integratie met 350 handelspartners
Amsterdam, 8 mei 2000- Viewlocity, een wereldwijd toonaangevende leverancier van oplossingen voor business-to-business ('B2B')-integratie en online trading communities, heeft haar topproduct AMTrix® geïnstalleerd bij Jetpak, de belangrijkste expresdienst in Scandinavië. Jetpak is onlangs een alliantie met DHL aangegaan, 's werelds grootste internationale netwerk voor expres-luchtvervoer. De Viewlocity-oplossingen worden gebruikt voor de integratie van de distributiesystemen van beide bedrijven. Als resultaat van deze inspanningen kunnen DHL en Jetpak klanten in Scandinavië de optie bieden van 'same-day delivery'.

"In onze branche is het van het grootste belang dat we binnen de totale supply chain kunnen rekenen op communicatiemogelijkheden van de allerhoogste kwaliteit. Anders zouden we onze klanten geen snelle en veilige bezorging kunnen garanderen," aldus Bengt-Åke Forselius, Chief Information Officer van Jetpak. "Het grote voordeel van werken met Viewlocity is dat de informatiestromen tussen ons en DHL uiterst transparant zijn. Zendingen kunnen van begin tot eind worden gevolgd, via de systemen van zowel Jetpak als DHL."

Naast de verhoogde zichtbaarheid betekent de integratie van de supply chains ook dat de klanten van beide bedrijven profiteren van kortere levertijden. Dankzij de wijze waarop Viewlocity de beide infrastructuren op elkaar heeft afgestemd, kunnen DHL en Jetpak zendingen nog op dezelfde dag bezorgen - in Scandinavië en ook in de rest van Europa.

Kenneth Olofsson, Manager van Viewlocity in Scandinavië, merkte op: "Voor onze klanten in de logistieke en transportsector vormt synchronisatie van de communicatie binnen de supply chain een belangrijk wapen in de concurrentiestrijd. De samenwerking tussen Jetpak en DHL is een uitstekend voorbeeld van de manier waarop de oplossingen van Viewlocity kunnen zorgdragen voor real-time informatie-overdracht en optimalisatie van zendingenbeheer en bezorgtijden."

Greg Cronin, CEO van Viewlocity, voegde toe: "Het feit dat Jetpak heeft gekozen voor AMTrix vormt een bevestiging van de waarde van de oplossingen en diensten die we leveren aan onze veeleisende klanten in de logistiek en supply chain management. DHL gebruikt onze oplossingen al voor de integratie met meer dan 350 van haar handelspartners."

Profiel Jetpak
Jetpak is voor 100% een dochteronderneming van SAS (Scandinavian Airlines) die in de gehele Scandinavische regio lokale en international expresdiensten aanbiedt. Jetpak heeft agenturen op 130 Scandinavische vliegvelden en een bereik van 130.000 bezorgpunten in Europa. Jetpak heeft een jaaromzet van US$50 miljoen (EUR 55 miljoen) in Scandinavië.

Profiel Viewlocity
Viewlocity levert wereldwijd de drie technologische lagen die essentieel zijn voor een succesvolle integratie van online trading communities: het fundament voor B2B-integratie, het raamwerk van een trading community en oplossingen voor de synchronisatie binnen supply chains. Het paradepaardje van het bedrijf is AMTrix, dat meer dan 3200 installaties kent wereldwijd, en organisaties en hun zakelijke partners binnen de gehele toeleveringsketen de mogelijkheid tot communicatie en samenwerking biedt ("Connect, Communicate and Collaborate"). Viewlocity heeft wereldwijd dertien kantoren. Het mondiale hoofdkwartier is gevestigd in Atlanta (Georgia), V.S. Het Europese hoofdkantoor bevindt zich in Londen en het hoofdkantoor voor het Verre Oosten in Singapore. Viewlocity zet zijn producten en diensten af in meer dan 50 landen via de eigen verkooporganisatie en via een wereldwijd netwerk van integratiepartners. Meer informatie is te vinden op www.viewlocity.com.

Neem voor meer informatie contact op met:
Text 100 BV Viewlocity
Saskia Brandt Susanne Kane