Inxight Kondigt Franse ondersteuning aan voor Thing Finder

Datum nieuwsfeit: 08-05-2000

EURONET

Inxight Kondigt Franse Ondersteuning Aan Voor Thing Finder
Palo Alto, Californië, 8 mei - Inxight(R) Software Inc., de pionier in open portal building block software voor makers van webpagina's en eindgebruikers, heeft vandaag aangekondigd dat Inxight Thing Finder(TM) nu ook in het Frans beschikbaar is. Thing Finder is een krachtig inhoudsanalyseproduct dat de gebruikers de belangrijkste inhoud van complete informatiebibliotheken laat zien zonder eerst ieder document eerst te hoeven openen, lezen en beoordelen.

Thing Finder identificeert de rol van ieder woord binnen een document en daarna belangrijke enkelvoudige en meervoudige woordeenheden binnen het document. Gelijksoortige eenheden worden per categorie gegroepeerd (bijv. staat of persoon) en aan de gebruiker teruggezonden. Het product is ook beschikbaar in het Engels.

'De hoeveelheid informatie op het web is in de afgelopen paar jaren explosief toegenomen, waardoor het navigeren door grote hoeveelheden tekst moeilijk en inefficiënt is geworden,' zei Ian Hersey, de vice-president van de afdeling taalkundige producten van Inxight. 'Naarmate het volume op het web toeneemt, neemt ook de inzet van Inxight toe om wereldwijd onze taalkundige producten te ondersteunen door deze uiteindelijk aan te bieden in alle Europese en Aziatische talen.'

Thing Finder kan als software-ontwikkelingsprogrammatuur worden geïntegreerd met vrijwel iedere applicatie die tekstuele informatie verwerkt. Consumenten- en intranet-portals, online uitgevers en oplossingen op het gebied van kennismanagement kunnen Thing Finder gebruiken, zodat de zoekresultaten aantoonbaar worden verbeterd en online informatie-directories en taxonomieën voor eindgebruikers worden versterkt.

Maatwerk

Thing Finder kan worden aangepast of getraind voor de herkenning van bedrijfstakspecifieke termen. Een woordenboek van chemische elementen en samenstellingen zou bijvoorbeeld kunnen worden opgenomen in Thing Finder voor gebruik in petrochemisch onderzoek.

Kenmerken van Thing Finder zijn onder anderen:

- Ondersteuning voor de Engelse en Franse taal (andere Europese talen zullen weldra volgen)

- Eigennaam-eenheden (bijv. namen van personen, bedrijven, plaatsen en andere eenheden zoals adressen, uitdrukkingen die in verband staan met geld, maten en data)

- Toolkit voor op de klant gerichte 'things'
- Normalisatie naar standaardformaten (bijv. ISO)
Beschikbaarheid

Inxight Thing Finder is rechtstreeks verkrijgbaar via de verkoopafdeling van Inxight.
Klanten die Inxight Thing Finder willen aanschaffen kunnen telefonisch contact opnemen via het telefoonnummer 877-INXIGHT. Aanvullende productinformatie is te vinden op www.inxight.com/
Omtrent Inxight

Inxight Software Inc. Ontwikkelt open portal software waarmee gebruikers van het web online informatie sneller, eenvoudiger en intuïtiever kunnen gebruiken. De tools van Inxight Software voor innovatieve kennisextractie en het zichtbaar maken van informatie zijn ideaal voor informatie-intensieve toepassingen bij informatie voor het bedrijfsleven, kennisbeheer en elektronische uitgeverijen. Inxight software producten, gebaseerd op wereldbekende Xerox (NYSE: XRX) PARC uitvindingen staan op het World Wide Web op www.inxight.com.

OPMERKING: Inxight en Inxight Thing Finder zijn gedeponeerde handelsmerken van Inxight Software Inc. Xerox is een geregistreerd handelsmerk van Xerox Corporation.

Contactpersonen: Paula Holland van Inxight Software Inc., +1 650-813-7850 of
(paula.holland@inxight.com); of Jonathan Hirshon van Horizon Communications, +1
408 969-4888, toestel 101, of (jh@horizonpr.com), voor Inxight Software, Inc.

Website: www.inxight.com

(XRX)