Gilde doet bod op Norit gestand

Datum nieuwsfeit: 08-05-2000

GILDE PURIFICATION HOLDING B.V

Gilde doet bod op Norit gestand

Belang Gilde in Norit inmiddels ruim 70%:

Gilde doet bod op Norit gestand; aanmelding van aandelen nog steeds mogelijk

Utrecht, 8 mei 2000 - Gilde maakt bekend dat zij het openbaar bod op alle uitstaande gewone aandelen in het kapitaal van Norit N.V. gestand doet.
Op de sluitingsdatum van de aanmeldingstermijn, maandag 1 mei 2000, zijn 8,966,991 aandelen Norit aangemeld. Verder zijn 314,670 aandelen Norit reeds in bezit van Norit, zoals vermeld in het biedingsbericht. Deze aandelen vertegenwoordigen gezamenlijk een belang van 70,5% in het geplaatste kapitaal van Norit.
Onder verwijzing naar het biedingsbericht zal per aangemeld aandeel een bedrag van 12,00 Euro in contanten worden betaald op 11 mei 2000.

Na-aanmelding nog mogelijk tot 22 mei
Gilde stelt houders van aandelen Norit in de gelegenheid nog niet aangemelde aandelen alsnog aan te melden tot uiterlijk 22 mei 2000, tegen dezelfde prijs en op dezelfde wijze als vermeld in het biedingsbericht. Uitbetaling zal dan naar verwachting op de derde werkdag (zoals gedefinieerd in het biedingsbericht) na 22 mei 2000 plaatsvinden.

Aandeelhouders die gebruik wensen te maken van deze gelegenheid tot na-aanmelding en hun aandelen Norit hebben gedeponeerd bij een bank of commissionair, dienen hun aandelen via hun bank of commissionair bij ABN AMRO, Herengracht 595, 1017 CE te Amsterdam, aan te melden.

ABN AMRO Bank N.V. is als financieel adviseur opgetreden voor Gilde.

Noot voor redacties