Planweb als eerste financiële planner online

Datum nieuwsfeit: 08-05-2000
"PERSBERICHT"

Planweb eerste financiële planner online!

Onder de nieuwe naam Planweb gaat Fortask Adviesgroep op maandag 8 mei als eerste kantoor voor financiële planning in Nederland online. Planweb combineert de sterke punten van het virtuele kanaal (zoals uitgebreide informatiemogelijkheden en een goede en snelle dienstverlening aan de klant) met de advieskracht van het traditionele intermediair. Het in Alphen aan den Rijn gevestigde kantoor heeft al sinds april 1997 een eigen site op internet, waarmee goede resultaten zijn behaald.

De nieuwe naam Planweb staat voor een compleet nieuwe organisatie, waarin internet volledig is geïntegreerd. 'Wij hebben de website centraal gezet en daaromheen onze organisatie opnieuw opgebouwd', aldus directeur Koen Laarhoven van Planweb. Voorbeeld hiervan zijn de verschillende communicatiemogelijkheden via de site. Bezoekers kunnen onder meer "live chatten" met medewerkers en desgewenst ook doorgeschakeld worden voor advies van één van de Planweb-adviseurs.

Planweb gelooft niet in een volledige online organisatie. Met name een integrale financiële planning is daar te ingewikkeld voor. Planweb is daarom een "hybride" organisatie, die de sterke punten van het virtuele kanaal combineert met de kracht van het traditionele intermediair (vertrouwen, persoonlijk contact en uitgebreide persoonlijke financiële planning). 'Uiteindelijk zal de consument gaan bepalen waar de scheidslijn tussen het traditioneel en virtueel zaken doen komt te liggen', meent Koen Laarhoven.

Consument uitgangspunt

Planweb biedt via internet (www.planweb.nl) zeer uitgebreide informatie over verschillende onderwerpen met een financiële invalshoek. Daarbij is niet voor een productgerichte aanpak gekozen.

In plaats daarvan wordt aan de hand van gebeurtenissen die zich in het leven kunnen voordoen (bijvoorbeeld de aankoop van een woning of het krijgen van ontslag) steeds uitgegaan van de situatie waarin de consument zich bevindt. Zo staan er ruim 120 pagina's op de site over het kopen van een woning, die veel meer informatie bevatten dan alleen over hypotheken.

De bezoeker vindt op de site verder nuttige en gebruiksvriendelijke reken- en adviesmodules en heeft de mogelijkheid om gegevens online te bewaren. Ook kunnen offertes voor verschillende financiële producten zeer snel online worden berekend of aangevraagd.

Het aantal onderwerpen dat Planweb aan bod laat komen, is in eerste instantie nog beperkt. Over de plannen voor de toekomst zegt directeur Laarhoven: 'Allereerst willen we zo snel mogelijk het aantal onderwerpen uitbreiden. Daarnaast willen wij klanten bijvoorbeeld de mogelijkheid geven om inzage te krijgen in de producten die via Planweb lopen en zelf online mutaties door te geven.'

Omdat ICT binnen de organisatie nu een minstens zo belangrijke rol speelt als de financiële dienstverlening, heeft Planweb een dochteronderneming opgericht, die de technische realisatie van de internetsite verzorgt.

Indien u vragen heeft over dit persbericht, kunt u tijdens kantooruren contact opnemen met Koen Laarhoven op telefoonnummer (0172) 419 419 of per e-mail: (koen@planweb.nl).