Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Vervolgopdracht US Postal aan NCR voor afrekenapparatuur

Datum nieuwsfeit: 08-05-2000
Vindplaats van dit bericht
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten
NCR Dagmar Goos
Van Sluis Consultants

Voor meer informatie
Ted de Haan
Patricia Oerlemans
Marketing Director RSG EMEA Van Sluis
Consultants
(020) 651 27 58 (0800) 826

758 47
(ted.de.haan@ncr.com)
(oerlemans@vansluis.nl)

Korte wachttijden en klantgerichte service mogelijk dankzij NCR POS ONE

U.S. Postal Service geeft NCR vervolgopdracht voor levering afrekenappatuur

AMSTERDAM, 8 mei 2000 - De United States Postal Service (USPS) geeft NCR bij het bestaande Stage IIB Point-of-Service ONE (POS ONE-) initiatief een additioneel contract ter waarde van USD 88 mln (circa NLG 211 mln). Hiermee kan de Postal Service de snelle uitbreiding van meer klantgerichte service op zijn verkooppunten voortzetten.

POS ONE is een belangrijk initiatief van USPS om verouderde postsystemen te vervangen door de beste oplossingen voor de verkooppunten. Dankzij de nieuwe systemen kunnen klanten van Postal Services bij een bezoek aan hun plaatselijke postkantoor rekenen op snellere service en betere informatie. Ook bieden de systemen USPS gedetailleerde managementgegevens voor verbetering van de bedrijfsvoering.

Door toepassing van de NCR POS ONE-oplossing krijgen consumenten betere informatie over mogelijke postdiensten en besteden ze minder tijd aan het USPS-loket. Dankzij verbeterd voorraadbeheer kan USPS populaire consumentenproducten - zoals speciale uitgaven of herdenkingszegels - in de juiste hoeveelheid op de gewenste locatie op voorraad houden. Bovendien krijgen de klanten efficiëntere service, bijvoorbeeld bij het gebruik van frankeermachines, betalingsmogelijkheden voor rembourszendingen, het openen en verlengen van abonnementen op postbussen, het kopen van postwissels en bij het aanvragen van paspoorten.

Enthousiasme
"Dat wij dit contract hebben gekregen is het resultaat van de uitstekende staat van dienst van NCR bij het POS ONE-programma en onderstreept NCR's kwaliteit om de beste oplossingen en diensten aan Postal Service te bieden", aldus Alberto Camuri, Vice President Retail Solutions Group Europe, Middle East, Africa, South Asia & Pacific. "NCR heeft bewezen dat USPS dankzij de oplossingen van NCR de klantenservice en bedrijfsvoering kan verbeteren. Zowel medewerkers als klanten van USPS hebben NCR POS ONE met groot enthousiasme ontvangen. NCR is verheugd Postal Service te kunnen helpen met het versterken van de klantenbinding door verbeterde transacties. Daarbij ontvangt het management gedetailleerde informatie over transacties, zodat betere managementbeslissingen kunnen worden genomen."
Minder papierwerk
"POS ONE verhoogt het gemak voor onze klanten en verbetert de dienstverlening", zei Patricia M. Gibert, vice-president van United States Postal Service Retail. "Het systeem zorgt ervoor dat medewerkers meer informatie krijgen en minder papieren documenten te verwerken hebben. Tevens ondersteunt het ons bij een effectievere bedrijfsvoering en gelijktijdige verbetering van producten en diensten."

Deze toekenning is het derde contract voor NCR in het POS ONE-programma. In totaal gaat het om 73.000 POS-systemen die worden ingezet in 20.000 postkantoren. Tot op heden heeft NCR ongeveer 14.000 systemen met succes ingezet op bijna 2.000 Postal Service verkooppunten.

Compleet pakket producten en diensten
Het contract omvat 6.700 NCR POS ONE-werkstations bestaande uit:
* NCR 7452 verkoopwerkstations met DynaKey(tm), een gebruikersinterface met een actief matrix kleurenscherm met numeriek toetsenbord, functietoetsen en magneetkaartlezer voor verkorting van transactietijden, snellere leercurves, verbeterde klantenservice en verhoogde productiviteit;

* multifunctionele grafische klantenterminals die elektronisch handtekeningen kunnen vastleggen, transactie-informatie kunnen geven, die betalingsverkeer elektronisch regelen en advertenties weergeven;
* 'Omni-directional' presentatiescanners voor het snel en accuraat scannen van streepjescodes op postzendingen, op formulieren voor expresse- en aangetekende stukken, en op moeilijk verplaatsbare, grote of zware stukken;

* thermische printers voor strookjes en ontvangstbewijzen, die heldere, goed leesbare ontvangstbewijzen produceren, veilige postwissels maken en duidelijke verzendformulieren afdrukken;

* producten van toeleveranciers, zoals de Sybase SQL Anywhere-database, Weigh-Tronix Quartzell weegschalen, geldladen van Cash Base en toetsenborden van Cherry Corporation.

Het contract omvat ook een gevarieerde reeks ondersteunende, technische en onderhoudsdiensten, die bestaan uit het ontwikkelen van software, systeemintegratie, NCR's specialisatie in Human Factors Engineering, het certificeren van software, projectmanagement, training en documentatie, installatie, helpdesk-diensten, software-onderhoud en totale ondersteuning gedurende de levensduur van de systemen.

NCR
NCR is wereldwijd erkend marktleider in het aanbieden van Relationship Technology-oplossingen voor detailhandel, financiële dienstverlening, communicatiebranche, reisorganisaties en transportsector. NCR's Relationship Technology-oplossingen omvatten Teradata datawarehouses, geldautomaten en winkelautomatisering. Deze oplossingen bouwen voort op de jarenlang opgebouwde kennis en ervaring in de branche en expertise op het gebied van advisering. NCR's deskundigheid op het gebied van software voegt werkelijk waarde toe; NCR beheerst de meest vooraanstaande hardware- en databasetechnologie ter wereld, biedt haar klanten wereldwijd support services en biedt een volledig pakket verbruiksartikelen en mediaproducten. Meer informatie over NCR is te vinden op Internet: www.ncr.nl.
NCR en Teradata zijn (geregistreerde) handelsmerken van NCR Corporation in de Verenigde Staten en andere landen. Alle andere merk- en productnamen die in dit persbericht worden genoemd, zijn (geregistreerde) handelsmerken van de desbetreffende eigenaren.
# # #

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie