CNV is positief over fusie Stork en Internatio-Müller

Datum nieuwsfeit: 08-05-2000

Informatie: VOOR DE PERS

CNV Metaal en elektro en CNV Metaaltechniek zijn vakgroepen van de CNV BedrijvenBond

Maandag 8 mei 2000

CNV BedrijvenBond staat positief tegenover fusie Stork en Internatio-Müller

De CNV BedrijvenBond staat positief tegenover de vanmorgen aangekondigde fusie tussen Stork en Internatio-Müller. De bond ziet onmiskenbare voordelen in het samengaan van beide bedrijven. De activiteiten van Stork en Internatio-Müller vullen elkaar goed aan.

De bond onderkent dat door de fusie de werkgelegenheid op de hoofdkantoren in het geding is. Voor de betrokken medewerkers moet een goede oplossing komen, stelt de CNV BedrijvenBond. Gedwongen ontslagen zullen niet worden geaccepteerd. Ook vindt de bond dat de medewerkers die werken voor de bedrijfsonderdelen die niet tot de kernactiviteiten behoren, voldoende garanties moeten meekrijgen.Verder ziet de bond voordelen in de fusie. Er ontstaat een sterk bedrijf dat zich op diverse terreinen kan meten met de top in Europa. Dat versterkt de concurrentiepositie en zal op termijn de werkgelegenheid ten goede komen, is de overtui

Nadere inlichtingen:

- Gea Stomphorst, vakgroepbestuurder CNV Metaaltechniek (Internatio-Müller)

- Johan de Weerdt, vakgroepbestuurder CNV Metaal en elektro (Stork) 020-5626667