Algemene Vergadering van aandeelhouders TNT Post Groep

TNT Post Groep

Algemene Vergadering van Aandeelhouders TPG

Algemene Vergadering van Aandeelhouders TPG 2000

Ad Scheepbouwer, voorzitter van de Raad van Bestuur van TNT Post Groep N.V. (TPG) zal vandaag, tijdens de algemene vergadering van aandeelhouders van TPG in Amsterdam, de verwachtingen voor het jaar 2000 bevestigen. De prognoses werden in eerste instantie bekendgemaakt bij de presentatie van de jaarcijfers van TPG op 27 maart.

De overschakeling op geautomatiseerde sortering en de ingebruikname van nieuwe sorteercentra in de divisie Mail leidt tot aanzienlijke verbetering van de kwaliteit van de bedrijfsprocessen. Op dit moment wordt 95,2% van de post de volgende dag bezorgd, hetzelfde niveau als in 1997. TPG verwacht dat zij in november van dit jaar het hoogste kwaliteitsniveau ooit zal bereiken.

De Express divisie is erin geslaagd de goede resultaten van het tweede halfjaar van 1999 voort te zetten tijdens de eerste vier maanden van 2000.

In dezelfde periode heeft de divisie Logistiek haar positie weten te verstevigen in de markten waarop zij zich concentreert. Dit dankzij nieuwe contracten met Volkswagen UK en Compaq Europa en de integratie van bedrijven die TPG heeft overgenomen.

TPG bevestigt daarom haar prognoses voor het jaar 2000. Uitgaande van constante wisselkoersen verwacht de Raad van Bestuur van TPG dat de stijging van de nettowinst in het jaar 2000 tenminste op het niveau van 1999 zal liggen (12,6%).

TPG verleent wereldwijd, onder de twee merknamen TNT en Koninklijke PTT Post, een breed scala aan post- express- en logistieke diensten. TPG heeft ruim 115.000 werknemers in 64 landen en is actief in meer dan 200 landen. De totale omzet van TPG bedroeg in 1999 8,5 miljard. TPG is aan de beurzen van Amsterdam, New York, Londen en Frankfurt genoteerd.

9 mei 2000