Intel: optimalisatie e-business via nieuw channel-programma

Datum nieuwsfeit: 09-05-2000
Intel zorgt voor optimalisatie van e-business via nieuw channel-programma en nieuwe netwerkproducten

Intel lanceert E-Business Network, een compleet verkoopkanaalprogramma voor e-commerce-oplossingen - Nieuwe Intel
Netstructure-producten versnellen XML-gebaseerde business-to-business e-commerce

Nieuwegein, 8 mei 2000 - Intel heeft haar belangrijkste verkoopkanaalprogramma's geoptimaliseerd voor haar e-business-initiatieven. Hierdoor is een snelle implementatie van de wereldwijde Internet-economie via het speciale Intel E-Business Network mogelijk. Intel introduceert tevens Netstructure Systems-producten voor het versnellen van en prioriteit toekennen aan op XML gebaseerde business-to-business e-commerce via het web.

Intel E-Business Network
Het Intel E-Business Network is een initiatief dat de verschillende verkoopkanaalprogramma's van het bedrijf onder een noemer brengt en omvat zaken zoals partnerships, certificatie, training en het uitbreiden en benutten van zakelijke kansen. Dankzij dit initiatief zal het mogelijk zijn om sneller via de 15.000 verkooppartners van Intel e-business-oplossingen in Europa, het Midden-Oosten en Afrika te ontwikkelen en te implementeren,. Wereldwijd telt dit programma ruim 50.000 partners.
"Met het Intel E-Business Network kunnen zowel Intel als haar verkooppartners profiteren van nieuwe kansen wanneer organisaties hun bedrijfsvoering afstemmen op e-business," zegt Tom Kilroy, general manager van Intel's Reseller Channel Operation. "Met de ontwikkeling van e-commerce is het belang van service providers en web-integrators toegenomen en heeft Intel de verkoopkanaalprogramma's die deze organisaties ondersteunen verder uitgebreid en aangepast."

Het Intel E-Business Network zal het bestaande verkoopkanaalprogramma van Intel, voor onder andere systeembouwers, productdealers, netwerkconsultants, Internet Service Providers en web-integrators, combineren tot een netwerk. Hierdoor zullen zij in staat zijn om samen te werken bij e-business- implementatietrajecten. Dit is bijzonder belangrijk omdat in tegenwoordige behoeften op het gebied van e-business slechts zelden kan worden voorzien door een leverancier. Partijen moeten vaak met elkaar samenwerken bij het vervullen van opdrachten.
"Dit is de volgende stap in de evolutie van Intel's programma voor het verkoopkanaal," zegt Olaf Pas van de Nederlandse Intel Value Added Reseller (VAR) Quibus. "Als VAR die reeds jaren nauw met Intel heeft samengewerkt, juich ik deze ontwikkeling natuurlijk toe. De rol van de reseller is sterk veranderd en het belang van service providers en web-integrators is aanzienlijk gegroeid. Intels verkoopkanaalprogramma ontwikkelt mee met deze veranderingen."

Intel NetStructure System-productreeks
De Intel Netstructure System-productreeks zorgt voor een versnelling van en het toekennen van prioriteit aan op XML gebaseerde business-to-business e-commerce via het web. Intel annonceert twee nieuwe, intelligente netwerkapparaten die zijn ontworpen om de prestaties en de bedrijfszekerheid van zakentransacties over het web te verbeteren. Deze innovatieve producten bieden een manier om op betrouwbare wijze beveiligde business-to-business (B2B) -transacties tot 150 maal sneller af te handelen dan tot nu toe mogelijk was.

De nieuwe producten van Intel controleren en sturen gegevens van Internet-transacties die gebaseerd zijn op XML (eXtended Markup Languange). XML ontwikkelt zich momenteel snel tot het universele standaardformaat voor gestructureerde documenten en gegevens die organisaties gebruiken om via het web informatie uit te wisselen. Doordat het verschillende computersystemen met elkaar laat communiceren, maakt XML het mogelijk om belangrijke zakelijke informatie - zoals de status van orders, prijzen en voorraadinformatie? uit te wisselen. Op deze wijze kunnen organisaties de efficiency verhogen en de kosten reduceren. Vooraanstaande experts uit te industrie verwachten dat XML in de toekomst de basis zal vormen voor alle B2B Internet-activiteiten.

De Intel Netstructure 7280 XML Director en 7210 XML Accelerator, die medio
2000 leverbaar zullen zijn, worden inmiddels getest bij een aantal grote business-to-business Internet-organisaties.

Beide producten bieden een versnelling en intelligent beheer van beveiligde XML-gebaseerde Internet-transacties, waarmee B2B e-commerce sneller en betrouwbaarder kan worden afgehandeld, en prioriteit kan worden toegekend op basis van verschillende, door de gebruiker gedefinieerde criteria. De nieuwe apparaten passen in de e-business data center montagerekken die gebruikt worden door hosting service providers (HSPs), application service providers (ASPs) en andere organisaties met interne B2B e-business. Beide producten kunnen gemakkelijk worden aangepast aan veranderende zakelijke behoeften. "De trend naar het gebruik van XML voor B2B e-commerce markeert de volgende stap in de evolutie van het Internet," zegt John Miner, vice president en general manager van de Intel Communications Product Group. "Intel loopt voorop in deze belangrijke en groeiende trend met deze innovatieve XML-netwerkapparaten. Net als de andere producten en diensten in de Intel Netstructure-familie, zijn deze nieuwe systemen gericht op een nieuwe categorie apparatuur die speciaal is ontworpen om het e-business data center te voorzien van intelligentie."

Intel Netstructure Support Services
Intel lanceert tevens de Netstructure Support Services, die betrouwbare en flexibele ondersteuning bieden aan organisaties die hun netwerken hebben gebaseerd op Intel-technologie. Intel Netstructure Support Services omvat een uitgebreid dienstenaanbod dat specifiek is ontwikkeld om te voorzien in de groeiende supportbehoeften van organisaties die geavanceerde netwerk- en communicatieproducten gebruiken voor e-business. De diensten worden geleverd door Intels netwerk van value added resellers en solution providers die Intels Netstructure-producten en andere netwerk- en communicatiediensten van Intel leveren.

Intel Netstructure Support Services omvatten contracten voor telefonische hardware- en software-support, uitgebreide supportcontracten en support bij de installatie van producten. De service ondersteunt alle Netstructure-producten, alsmede alle bestaande Intel-switches, hubs, access- en VPN-producten, en routers.

Intel Netstructure Support Services maken deel uit van de in februari van dit jaar aangekondigde Intel Netstructure-familie van communicatieproducten en -diensten. Deze producten zijn gericht op een nieuwe categorie van value-added infrastructuur-apparaten en netwerk-communicatieapparatuur voor het bouwen of verbeteren van e-business. Ze kunnen gemakkelijk geïmplementeerd worden en passen binnen de bestaande netwerk- en serveromgevingen van organisaties.

Intel Netstructure Support Services zijn beschikbaar in een aantal regio's binnen EMEA (Europe, Middle East en Africa). De prijzen zijn afhankelijk van de aangeschafte diensten en de producten. Meer prijsinformatie is te vinden op www.intel.com/network/services.htm.

Intel is 's werelds grootste chipfabrikant en een vooraanstaand producent van personal computer-, netwerk- en communicatieproducten. Meer informatie over Intel is te vinden op: www.intel.com/pressroom/.

Voor meer informatie:
Monogram Communication Strategies (MCS) BV, Anneke de Kort, telefoon +31 (0)23 562 82 08.