Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Concord Communications biedt Web Check-up

Datum nieuwsfeit: 09-05-2000
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten
Concord Communications biedt gratis Web Check-up ter controle van bereikbaarheid en snelheid van websites

Delft, 8 mei 2000 - Concord Communications biedt organisaties een kosteloze web 'check-up' om de prestaties van hun website te controleren. De resultaten van de Web Check bieden een overzicht van de prestaties van de website over een periode van 24 uur, waarbij de resultaten vergeleken worden met de reactietijden en beschikbaarheid van een aantal van de meest bekende sites op het web.

Concord's Web Check vergelijkt de prestaties van een website met die van enkele van de meest bezochte sites op het web, waaronder Amazon.com, CNN.com, Ebay.com, Etoys.com, Etrade.com, Send.com, Ticketmaster.com, Travelocity.com, Weatherchannel.com en Yahoo.com. Web Check biedt een gedetailleerd overzicht van de betrouwbaarheid en snelheid van een website, door de beschikbaarheid en gemiddelde reactietijd te meten zoals een bezoeker deze zou ervaren. Met behulp van Concord Web Check kunnen e-ondernemingen vaststellen of hun website voldoet aan de huidige eisen op het gebied van beschikbaarheid en snelheid. Een consulant van Concord overhandigt het confidentiële Web Check-rapport en neemt de resultaten door met de organisatie. Web Check is beschikbaar op
www.concord.com/products/webcheck.htm.

Het hart van Web Check wordt gevormd door Concords SystemEDGE agent en Service Response plug-in module. SystemEDGE, in combinatie met de Service Response-module, meet de reactietijd en beschikbaarheid van belangrijke Internet-applicaties en van door de gebruiker gedefinieerde applicatietests. Voor Web Check vraagt de Service Response-module iedere vijf minuten een webpagina op. Op basis van deze vijf minuten-tests meet het de beschikbaarheid en deelt het de reactietijd op in de verschillende componenten, waarbij telkens de opzoektijd, connectietijd en transactietijd worden bijgehouden. Met behulp van de Service Response-module kunnen gebruikers drempelwaarden instellen die direct een waarschuwing geven wanneer de responsetijd of de beschikbaarheid onder acceptabele niveaus komen, zodat hierop direct actie kan worden ondernomen.

Concord
Concord Communications is een vooraanstaand leverancier van geavanceerde oplossingen voor het meten en beheren van systeemprestaties. Met zijn eHealth-reeks van oplossingen biedt Concord de enige volledig geïntegreerde management-oplossing voor het prestatiebeheer van systemen, applicaties, services en netwerken. Alleen door de prestaties in al deze gebieden effectief te beheren kunnen organisaties op effectieve wijze e-business drijven. Dit end-to-end overzicht van de prestaties biedt het essentiële inzicht dat nodig is om de zakelijke en e-business activiteiten van verschillende van de grootste ondernemingen en service providers ter wereld optimaal te laten functioneren. Het hoofdkantoor van Concord is gevestigd in Marlboro, Massachussettes. Meer informatie over Concord is te vinden op www.concord.com.

Persinformatie:
Anneke de Kort, Monogram Communication Strategies (MCS), tel. +31 (0)23 -
562 82 08, (annekedk@monogram.nl).

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie