Nieuwe directeur bij Lexis-Nexis Europe

LEXIS NEXIS

Nieuwe Directeur bij Lexis-Nexis Europe

Daisy Veerasingham Benoemd Als Nieuwe Directeur Van Lexis-Nexis Europe

Lexis-Nexis Europe, 's werelds grootste bron van informatie voor het bedrijfsleven en een onderdeel van Reed Elsevier, heeft de benoeming aangekondigd van Daisy Veerasingham als nieuwe Directeur. Mw Veerasingham volgt Chris Jones op, die is bevorderd tot Senior Vice President voor on-line publicaties voor zowel NEXIS als LEXIS Publishing, gevestigd in Dayton, in de Amerikaanse staat Ohio. Mw Veerasingham was hiervoor directeur van de afdeling verkoop en marketing van LEXIS-NEXIS Europe.
Bill Pardue, President en CEO van Nexis, zegt in zijn commentaar: 'Daisy's benoeming maakt deel uit van een versterkte managementstructuur, waardoor LEXIS-NEXIS wereldwijd een sterkere positie verkrijgt.
'Daisy is een van die voorbeelden van de uitblinkers in het managementteam van LEXIS-NEXIS Europe. Ze zet zich met hart en ziel in, heeft dienstverlening aan de klanten hoog in haar vaandel en ze heeft de leiding over de voortgaande expansie van LEXIS-NEXIS' in Europa.'
Als directeur voor verkoop en marketing was Daisy Veerasingham verantwoordelijk voor de activiteiten in verband met de inkomsten en kosten van verkoop en eerstelijns ondersteuning van de Europese activiteiten van de groep. Ook behoorde de ontwikkeling en implementatie van de verkoop- en productplannen tot haar verantwoordelijkheden. Mw Veerasingham stond aan het hoofd van een team van 70 medewerkers.
Mw Veerasingham zei dat ze zeer optimistisch was over de toekomst van LEXIS-NEXIS in Europa: 'De komende maanden zien we een grotere merkherkenning, een uitbreiding van dienstverlening en inhoud en nieuwe samenwerkingen, waardoor we nog beter tegemoet kunnen komen aan de behoefte van onze klanten aan tijdige en exacte on-line informatie.'
Voor dat ze ging werken bij LEXIS-NEXIS Europe was Daisy, die afgestudeerd is in de rechten, directeur van de afdeling verkoop en marketing bij Financial Times Electronic Publishing. Ze was ook werkzaam als verkoop- en marketingmanager voor de krant The Financial Times.
Opmerkingen van de redacteur:

1. LEXIS-NEXIS nam de Business Information Product (BIP) divisie van Financial Times Electronic Publishing over in januari 2000. 2. Het moederbedrijf Reed Elsevier kondigde kort geleden een belangrijk investeringsprogramma voor de dienstverlening met betrekking tot de groei van de internetactiviteiten, inclusief de activiteiten van LEXIS-NEXIS Europe.
3. LEXIS-NEXIS is de leidende online provider van zakelijke informatie ter ondersteuning van de besluitvorming van het bedrijfsleven in heel Europa. LEXIS-NEXIS voegt iedere week miljoenen documenten toe aan de reeds meer dan 2,5 miljard documenten die online beschikbaar zijn. De LEXIS-NEXIS dienstverlening is ongeëvenaard voor zowel diepte als breedte van de informatie.

Uitgegeven door: Voor meer informatie:
Informatie voor de pers:
LEXIS-NEXIS Europe David Wells of Rob Bryant