CDA wil uitleg investeringsregeling Twente en Limburg

Datum nieuwsfeit: 09-05-2000

: Nieuws : CDA wil uitleg Ybema over investeringsregeling
CDA wil uitleg Ybema over investeringsregeling Twente en Limburg (030500)

Het CDA Tweede Kamerlid Theo Stroeken zal staatssecretaris Ybema van Economische Zaken tijdens het vragenuurtje van dinsdag 9 mei a.s. om opheldering vragen over zijn weigering een CDA-motie uit te voeren.

Deze Kamerbreed aangenomen motie vroeg de investeringslimiet voor projecten in Twente en Limburg te verlagen, zodat er meer nieuwe projecten in aanmerking kunnen komen voor een investeringspremie. Hierdoor zouden meer bedrijven in deze regio's van de premie kunnen profiteren.

Vanmiddag heeft Ybema zijn plannen gepresenteerd voor het ondersteunen van economisch achtergebleven regio's. Op vragen van journalisten naar de motie Stroeken antwoordde de staatssecretaris dat hij deze motie naast zich neerlegt. De CDA-fractie accepteert dit niet en roept de staatssecretaris naar de Kamer.

Woordvoerder: Theo Stroeken, tel: 077-3828303.
Voor verdere informatie: CDA Voorlichting Hans van der Vlies: 06-22934604.