Details Ahold achtergestelde converteerbare obligaties

Datum nieuwsfeit: 09-05-2000
Details uitgifte Ahold achtergestelde converteerbare obligaties

Zaandam, 9 mei 2000 ? Koninklijke Ahold heeft vandaag nadere details bekendgemaakt over de uitgifte van achtergestelde converteerbare obligaties met een omvang van circa Euro 0,6 miljard tot Euro 0,8 miljard, met een looptijd tot
2005. Ahold heeft de begeleidende banken de mogelijkheid geboden voor een ?greenshoe-optie?, die de uitgifte van de achtergestelde converteerbare obligaties met maximaal 15% kan verhogen. De greenshoe-optie kan tot 30 dagen na sluiting van de transactie worden uitgeoefend.

Inschrijving
Op de achtergestelde converteerbare obligaties kan vanaf 9 mei 2000 tot en met naar verwachting 15 mei 2000 worden ingeschreven. Het bankensyndicaat dat de emissie begeleidt, kan de inschrijving eerder of later sluiten. Institutionele beleggers kunnen op basis van bookbuilding inschrijven; particuliere beleggers in Nederland en de Verenigde Staten kunnen bestens inschrijven.
Rente en conversiekoers
De achtergestelde converteerbare obligaties zullen naar verwachting een rente hebben tussen 4,00% en 4,25%. Jaarlijks in mei zal de rente betaalbaar zijn, voor het eerst in mei 2001.
De conversiepremie zal tussen de 22% en 27% bedragen ten opzichte van de uitgifteprijs van de gewone aandelen. Overige condities van de achtergestelde converteerbare obligaties zijn te vinden in het voorlopig prospectus van 28 april 2000. De beslissing over de definitieve rente en de conversiepremie wordt bekendgemaakt na sluiting van de inschrijving.

Het definitieve prospectus zal beschikbaar zijn bij de Joint Global Coordinators, de
Co-Managers en Koninklijke Ahold èn in de Verenigde Staten bij ABN AMRO Rothschild, Goldman Sachs & Co. en Merrill Lynch & Co.
Ahold kan vanaf drie jaar na uitgifte op elk moment de achtergestelde converteerbare obligaties aflossen tegen de nominale waarde vermeerderd met opgelopen rente. De achtergestelde converteerbare obligaties kunnen door de houder worden geconverteerd in gewone aandelen vanaf de uitgiftedatum. De uitgifteprijs zal 100% bedragen. Als vervroegde aflossing of omwisseling in gewone aandelen op de aflossingsdatum niet eerder heeft plaatsgevonden, zullen de achtergestelde converteerbare obligaties tegen de nominale waarde worden afgelost in contanten, vermeerderd met opgelopen rente.

Uitgifte, betaling en notering
Uitgifte en betaling van de achtergestelde converteerbare obligaties vindt naar verwachting plaats op 19 mei 2000. Voor de achtergestelde converteerbare obligaties is notering aangevraagd aan
de AEX Effectenbeurs. Naar verwachting zullen de achtergestelde converteerbare obligaties op

19 mei 2000 tot de notering worden toegelaten.
Internationaal bankensyndicaat
De wereldwijde emissie van Ahold staat onder leiding van ABN AMRO Rothschild, Goldman Sachs International en Merrill Lynch International, als Joint Global Coordinators. In Nederland maken ook ING Barings, Kempen & Co en Rabo Securities deel uit van het syndicaat, als
Co-Managers.

Wereldwijde emissie
De uitgifte van de achtergestelde converteerbare obligaties maakt deel uit van de wereldwijde emissie van Ahold, die circa Euro 3 miljard omvat, waarvan circa Euro 2,0 miljard tot
Euro 2,4 miljard zal bestaan uit nieuwe gewone aandelen Ahold en circa Euro 0,6 miljard tot
Euro 0,8 miljard uit achtergestelde converteerbare obligaties. Ahold heeft de begeleidende banken de mogelijkheid geboden voor een ?greenshoe-optie?, die de totale omvang van de emissie met maximaal 15% kan verhogen. De inschrijving op de gewone aandelen vindt plaats van 1 mei 2000 tot en met, naar verwachting, uiterlijk 15 mei 2000 bij het sluiten van de beurshandel.
Opbrengst voor herfinanciering recente expansie
Ahold zal de opbrengst van de emissie gebruiken voor de herfinanciering van opgenomen leningen in relatie tot haar 50% belang in de Scandinavische marktleider ICA en gedeeltelijk voor de eveneens afgeronde acquisitie van U.S. Foodservice, een vooraanstaande leverancier op institutionele markten in de VS.
Koninklijke Ahold
Koninklijke Ahold is een snel groeiende internationale detailhandelsonderneming met in 1999 een omzet van Euro 33,6 miljard en een nettoresultaat van Euro 752 miljoen. De onderneming heeft 4.000 winkels in de VS, Europa, Latijns-Amerika en Azië. Wekelijks heeft Ahold ruim 30 miljoen klanten.
Ahold Public Relations: 075-659 57 20
Na kantooruren: Hans Gobes 06-55 82 22 98; Jan Hol 06-22 93 31 37
Dit persbericht is niet voor distributie en publicatie in Canada en Japan.

Belangstellenden voor de emissie, dienen zich uitsluitend te baseren op informatie uit het voorlopige prospectus, dat sinds
1 mei 2000 beschikbaar is. Persberichten van Ahold kunnen informatie bevatten met betrekking tot toekomstige ontwikkelingen. De uiteindelijke resultaten van de onderneming kunnen verschillen van de voorbeschouwende verklaringen, omdat ze beïnvloed kunnen worden door factoren, die buiten de controle van de onderneming vallen.

Albert Heijnweg 1, Zaandam Postbus 3050, 1500 HB Zaandam
Tel.: +31 (0)75 659 5720 Fax: +31 (0)75 659 8302