'CD-branden op aanvraag' door Vitaminic

Datum nieuwsfeit: 09-05-2000

"CD-branden op aanvraag" door Vitaminic

Dankzij het CD-branden van Vitaminic kunt u nu zelf uw favoriete muziekalbum kiezen,
laten branden en thuis laten afleveren

Amsterdam, 9 mei 2000 - CD-branden is de..."laatste rage" bij Vitaminic - toonaangevend in Europa als het gaat om het downloaden van muziek - en het zal zonder enige twijfel een revolutie betekenen in de manier waarop muziek wordt gedistribueerd en verkocht. Met deze nieuwe optie kunnen musici en artiesten hun eigen album samenstellen en over de hele wereld verkopen - zonder enige kosten!

Hoe CD-branden werkt
Artiesten kunnen zelf alle nummers kiezen die ze op hun album willen zetten en de verkoopprijs voor hun CD bepalen. Vitaminic zorgt voor de rest: zodra de klant een bestelling plaatst voor een bepaald album wordt er een CD gebrand, zowel in de traditionele vorm als in een MP3 versie. Samen met alle informatie over de artiest wordt er een mooi pakketje van gemaakt en wordt het product thuisbezorgd bij de klant.

Hoe klanten een CD kunnen kopen
Op de homepage van alle Vitaminic Network-sites kan iedere bezoeker met een paar muisklikken uit meer dan 150 beschikbare muziekgenres naar eigen inzicht de nieuwe albums van aanstormende talenten en onafhankelijke artiesten (die anders moeilijk te vinden zijn) opzoeken en bestellen.
"Met onze CD-brandmethode kunnen nu alle muziekartiesten hun muziek distribueren en verkopen, zowel in traditioneel als in MP3-formaat, terwijl hun fans nu veel meer mogelijkheden hebben op iedere gewenste plek naar hun favoriete muziek te luisteren, zowel via een portable MP3-speler als via een Hifi stereo installatie." - aldus Gianluca Dettori, CEO van Vitaminic - "Deze nieuwe service is een volgende stap op weg naar ons einddoel: iedereen in staat te stellen zijn of haar eigen muziek te beleven en ervan te genieten".

Vitaminic heeft verschillende niet-exclusieve contracten getekend met meer dan 3000 artiesten en meer dan 100 muzieklabels, waarbij aan elk van hen een homepage met persoonlijke toegang ter beschikking wordt gesteld. Iedere artiest krijgt de mogelijkheid zelf de prijs te bepalen van alle muziek die via Vitaminic wordt ge-upload en wordt verkocht. Tevens krijgen ze inzage in real-time verkoopcijfers en het aantal belangstellenden voor hun materiaal.

Profiel Vitaminic
Vitaminic is de meest vooraanstaande Europese web community voor promotie en distributie van muziek in digitaal formaat. De onderneming exploiteert momenteel acht sites, waarvan zeven in Europa (Italië, Groot-Brittannië, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Nederland en Zweden) en een in de Verenigde Staten. Vitaminic's netwerk van sites biedt Internet-gebruikers de mogelijkheid een enorme database muziekbestanden, onderverdeeld in meer dan
250 muzikale categorieën te ontdekken, in contact te komen met artiesten en met andere muziekliefhebbers en muziek in digitaal formaat of op cd aan te kopen. Vitaminic biedt artiesten en platenmaatschappijen de mogelijkheid een rechtstreekse relatie met de fans op te bouwen door zelf een homepage op de site te maken om hun muziek in digitale vorm aan te bieden en te verkopen. De muziek wordt aangeboden in MP3-formaat.

Vitaminic, dat momenteel vestigingen in 8 landen heeft, is in april 1999 opgericht door Gianluca Dettori, voormalig General Manager bij Lycos Bertelsmann, in samenwerking met Franco Gonella en Andriano Marconetto, die beiden beschikken over een ruime ervaring op het gebied van marketing en communicatie.
Tot nu toe genereren de sites van Vitaminic gemiddeld meer dan 6.500.000 page-views, 1.000.000 audiostream verzoeken en 800.000 downloads per maand. Sinds de start van Vitaminic zijn meer dan 70.000 gebruikers geregistreerd op de sites van de onderneming.

Text 100 Public Relations
Karin Blankers