Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Alfa presenteert Sportwagon en Catherine Zeta Jones

Datum nieuwsfeit: 09-05-2000
Vindplaats van dit bericht
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten

Alfa Sportwagon en Catherine Zeta Jones

(09 Mei 2000)

PERSBERICHT:

Alfa Romeo presenteert de Sportwagon, een auto met de schoonheid van een coupé en de functionaliteit van een stationwagon. Ontworpen om te voldoen aan de eisen van een moderne levensstijl, combineert de Alfa Sportwagon het bijzondere temperament van een Alfa Romeo met de veelzijdigheid en bewegingsvrijheid die onlosmakelijk verbonden zijn met het concept van de stationwagon. Met zijn unieke, agressieve en fascinerende lijnen blijft de Alfa Sportwagon beslist niet onopgemerkt. Zijn sterke, gespierde ontwerp maakt de auto direct herkenbaar als een Alfa Romeo en roept bij voorbaat al de emoties op die je bij het berijden ervan zult ervaren.

Een auto met zo'n opvallende persoonlijkheid en een duidelijk potentieel om zowel in Italië als daarbuiten een groot succes te worden, vereist een publicitaire campagne met grote impact, die door middel van modern en emotioneel taalgebruik de introductie tot een waar spektakel maakt.

Men heeft derhalve een zeer bijzondere actrice gekozen om de hoofdrol te spelen in de tv-commercial: Catherine Zeta Jones, één van de meest bewonderde sterren in Hollywood. Deze Engelse actrice, te zien als de fascinerende partner van Antonio Banderas in 'The mask of Zorro', als de verleidelijke medeplichtige van juwelendief Sean Connery in 'Entrapment' en hoofdrolspeelster in de mysterieuze film 'Haunting', vertolkt met haar sensuele schoonheid op perfecte wijze de sterke persoonlijkheid van de Alfa Sportwagon.

De tv-commercial
Het is nacht. De eerste scène toont een schitterende villa. Het trendy interieur en de in avondkleding gestoken gasten geven aan dat we op een party van een gevierd mode-ontwerper of filmster zijn. Onder de genodigden bevindt zich de hoofdrolspeelster, een beeldschone, elegante vrouw die voortdurend de bewonderende blikken van de gasten en de camera's van fotografen op zich gericht weet. Haar natuurlijke charisma trekt onmiddellijk de aandacht en zorgt ervoor dat de kijkers aan het scherm gekluisterd zijn.
Plotseling, alsof ze zich een andere afspraak herinnert, verlaat de vrouw het feest en begeeft zich naar de parkeerplaats. Haar auto, een zilvergrijze Alfa Sportwagon, wordt aan weerszijden ingesloten door grote, zwarte limousines.
Twee chauffeurs, die benieuwd zijn hoe ze dit zal oplossen, volgen haar met hun blik. Tot hun verbazing komt ze onmiddellijk in actie: met een snelle beweging trekt ze haar schoenen uit en klimt op de motorkap van één van de limousines. Ze loopt over het dak naar achteren, springt eraf en opent de achterklep van haar eigen auto. De vormen van de nieuwe Alfa Sportwagon beginnen zich af te tekenen. De camera houdt stil bij één van de meest kenmerkende delen van de auto: de bagageruimte; ruim en functioneel.
Nog steeds gadegeslagen door de twee chauffeurs kruipt Catherine Zeta Jones met katachtige, sensuele bewegingen via de bagageruimte de auto in, begeeft zich vervolgens via de achterbank naar de bestuurdersstoel, start de auto en rijdt weg. Dan wordt het silhouet van de Alfa Sportwagon in al zijn schoonheid zichtbaar. De hoofdrolspeelster stopt vervolgens bij de twee chauffeurs, vraagt haar schoenen terug en rijdt weg.
Tegen de duisternis van de nacht steekt het unieke en verleidelijke silhouet van de Alfa Sportwagon af, die duidelijk zijn sterke persoonlijkheid tot uitdrukking brengt.

Wetenswaardigheden op de set
De commercial is opgenomen in Los Angeles, in een exclusieve VIP-wijk van Hollywood. De schitterende villa is eigendom van een miljonair die anoniem wenst te blijven. Voor de opnamen, die in totaal 39 uur hebben geduurd, is ongeveer 7500 meter film gebruikt. Catherine Zeta Jones was op de set altijd even voorkomend en vriendelijk tegen iedereen en heeft een fantastisch aanpassingsvermogen getoond. Eén van de meest enthousiaste bewonderaars van de Alfa Sportwagon was de vader van de actrice, die zelfs gevraagd heeft met de auto te mogen rijden.
De print-campagne
Schoonheid en verleiding, twee eigenschappen die Catherine Zeta Jones en de Sportwagon gemeen hebben, worden ook in de print-campagne en op de posters benadrukt. Op de voorgrond de actrice in zwarte avondkleding. Rechts, op de achtergrond, het aansprekende silhouet/zijaanzicht van de auto. De twee figuren worden met elkaar verbonden door de slogan: 'I don't wear jewels. I drive them'.
Op het scherm in 17 Europese landen
De publiciteitscampagne van de Alfa Sportwagon, die is verzorgd door Conquest Materia van de WPP groep, heeft circa 120 miljoen gulden gekost en zal in 17 landen gevoerd worden. In ons land start de campagne op 26 mei 2000.

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie