Politiebericht Boxtel

Datum nieuwsfeit: 09-05-2000

Politiebericht Brabant-Noord: Boxtel 9-05-2000 Persbericht district Aa en Dommel

MISHANDELING (Vught) Maandagavond heeft een 58-jarige man uit Vught aangifte gedaan van mishandeling. In de Sint Elisabethstraat in Vught werd hij door een 39-jarige man uit Vught zonder aanleiding in het gezicht geslagen. De 39-jarige Vughtenaar is korte tijd later aangehouden en voor verder onderzoek ingesloten. Het slachtoffer hield een pijnlijk gezicht en kneuzingen aan het voorval over. LEK IN WATERLEIDING (Biezenmortel) In de nacht van maandag op dinsdag is een lek ontstaan in de hoofdwaterleiding onder de Capucijnenstraat in Biezenmortel. Hierdoor ontstond in de rijbaan een gat van 4 bij 4 meter en ongeveer 3,5 meter diep. Door het waterleidingbedrijf zijn maatregelen getroffen om het lek te dichten. De Capucijnenstraat is in verband hiermee tijdelijk afgesloten geweest. MANNEN AANGEHOUDEN BIJ INBRAAK (Boxtel) In de nacht van maandag op dinsdag zijn twee mannen op heterdaad betrapt toen ze aan het inbreken waren in een bedrijf aan de Prins Hendrikstraat in Boxtel. Rond 06.00 uur werd gezien door een surveillance van de politie Boxtel, dat twee mannen bezig waren een deur van een winkel aan de Prins Hendrikstraat open te breken. Hierop werd het tweetal met assistentie van een twee andere surveillance-eenheid aangehouden. De mannen, een 37 en 34 jaar uit Den Bosch, zijn voor verder onderzoek ingesloten. De auto die het tweetal bij zich had, bleek eerder die nacht in Den Bosch te zijn gestolen. AUTO GESTOLEN (Sint Oedenrode) In de nacht van maandag op dinsdag is vanaf de Irenestraat in Sint Oedenrode een blauwe Volkswagen Golf diesel gestolen. Het kenteken van de auto, die een waarde heeft van ongeveer fl. 15.000,-, is HB-RS-79. INBRAAK BEDRIJF (Sint Oedenrode) In de nacht van maandag op dinsdag is ingebroken in een bedrijf aan de Leunestraat in Sint Oedenrode. Een deur van het bedrijf werd opengebroken. Een hogedrukreiniger en een nest van 8, 6-weken oude, Labrador pups werden gestolen. INBRAAK BEDRIJF (Vught) Maandagavond is ingebroken in een bedrijf aan de Baarzenstraat in Vught. Een lichtkoepel werd opengebroken waardoor men binnen kon komen. Zover bekend is er niet gestolen. Wel is in het pand veel waterschade ontstaan, doordat tijdens het noodweer van maandagavond het water via de lichtkoepel binnen liep. MAN GEWOND BIJ ONGEVAL (Boxtel) Dinsdagmorgen is een 25-jarige man uit Eindhoven gewond geraakt bij een ongeval. De man reed met zijn auto over de A2 onder Boxtel in de richting Den Bosch. Hij reed op de linker rijstrook. Op het moment dat hij een bestelbusje voorbij reed, kwam deze net naar de linker rijstrook gereden, waardoor een aanrijding ontstond. De 28-jarige bestuurder van het busje, eveneens afkomstig uit eindhoven, had de auto niet gezien. Door de aanrijding kwam de auto van het slachtoffer op zijn kant terecht. Het slachtoffer is met schouderletsel overgebracht naar een ziekenhuis in Den Bosch.