Computer Associates waarschuwt voor variant I Love You Worm

Datum nieuwsfeit: 09-05-2000
Computer Associates

Persbericht

Computer Associates waarschuwt voor twee nieuwe gevaarlijke varianten van I Love You worm

WORM BLIJFT SCHADE AANRICHTEN AAN EBUSINESS-SYSTEMEN EN EMAIL-SYSTEMEN THUISGEBRUIKERS

Nieuwegein, Islandia, 9 mei 2000 Computer Associates International, Inc. (CA) adviseert computergebruikers alert te blijven op de veiligheid van hun systemen nu er twee nieuwe varianten van de I Love You worm in the wild zijn ontdekt.

De eerste variant, VBS/LoveLetter.J, vermeldt als onderwerpregel LOOK! en als body-tekst hehe...check this out. Het bijgesloten attachment heet LOOK.vbs.

De tweede nieuwe variant is VBS/LoveLetter.K met de onderwerpregel Thank You For Flying With Arab Airlines en de body-tekst Please check if the bill is correct, by opening the attached file. Het bijgesloten attachment heet ArabAir.TXT.vbs.

Deze nieuwe versies zijn veel gevaarlijker voor computergebruikers dan de vorige, omdat ze de executable-bestanden vernietigen waarop programmas draaien. Eerdere versies van de I Love You worm overschreven alleen mediabestanden.

Gebruikers wordt aangeraden om emails met de genoemde onderwerpregels te verwijderen.

Voor de laatste informatie over de worm en voor beveiliging van computersystemen kunnen gebruikers de nieuwste signature file van CAs antivirusoplossing InoculateIT downloaden vanaf www.ca.com/virusinfo. Gratis downloads van antivirussoftware voor thuisgebruikers zijn te vinden op antivirus.ca.com.

CAs InoculateIT is een antivirusoplossing die virusprotectie in netwerkomgevingen biedt. InoculateIT is gecertificeerd door de International Computer Security Association (ICSA), waarbij is vastgelegd dat deze oplossing 100% van de virussen in the wild signaleert en waarbij wordt verzekerd dat een netwerk beschermd is tegen potentiële schade en kostbare virusincidenten.

InoculateIT maakt deel uit van CAs eTrust-oplossingen die zijn gebouwd op CAs Unicenter TNG Framework. Hierdoor is een krachtige, uitgebreide en geïntegreerde oplossing mogelijk voor het bouwen, toepassen en beveiligen van eBusiness. eTrust maakt eBusiness mogelijk door alle bedrijfskritische middelen te beveiligen, van browser tot mainframe.

Over Computer Associates
Computer Associates International, Inc. (NYSE: CA) is wereldwijd marktleider op het gebied van bedrijfskritische software voor zakelijk gebruik. Computer Associates levert de end-to-end infrastructuur voor eBusiness door middel van innovatieve technologie, dienstverlening en opleidingen. Het concern telt 18.000 medewerkers en realiseerde over het kalenderjaar 1999 een omzet van 6,3 miljard US dollar. Bij de Nederlandse vestiging van Computer Associates in Nieuwegein werken ruim 150 mensen. U kunt CA bereiken op het world wide www.ca.com of via www.ca.com/offices/holland.
Alle producten en merknamen waaraan gerefereerd wordt, zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaars.

Voor nadere informatie kunt u zich wenden tot:
Aad Jan Roos, PR Officer
Computer Associates B.V
Postbus 577, 3430 AN Nieuwegein
Tel (030) 604 83 45
Fax (030) 605 12 34

© Copyright 1995-2000 Computer Associates International, Inc. Voor meer informatie over deze website kunt u contact opnemen met de webmaster