Bronkhorst leidt in Lelystad debat in over Veilig Voedsel

Datum nieuwsfeit: 09-05-2000
D66

"VEILIG VOEDSEL"

Op 9 mei a.s. organiseren de afdeling D66 Lelystad en regio Flevoland een avond over dit thema.

Door ontwikkelingen en onzekerheden op het gebied van genetische modificatie, problemen rondom BSE ("gekke koeienziekte"), varkenspest crisis, dioxine crisis en wat dies meer zij, vinden steeds meer mensen het belang van veilig voedsel een top prioriteit. De consument zou zelf moeten kunnen aangeven welke behoeften hij op het gebied van voedingsproducten heeft. Wetenschappelijk onderzoek op dit terrein zou vooral ten dienste van de consument moeten zijn. De politiek, uiteindelijk de vertegenwoordiging van de consument, geeft de spelregels aan die hierin mede een rol spelen.

De diverse belangen zullen deze avond uitgebreid aan de orde komen.

De minister van Landbouw Natuurbeheer en Visserij de heer L.J. Brinkhorst zal een inleiding over het thema houden.

Na deze inleiding zal een panel bestaande uit vertegenwoordigers van de Consumentenbond, het NLTO, het Centraal Bureau Levenmiddelen en het Agrarisch Kennis Centrum uit Dronten aan de hand van stellingen een aanzet geven tot discussie met de minister en de zaal.

De avond wordt gehouden in Hotel Mercure, Agoraweg 11 te Lelystad en zal om 19.30 uur beginnen.

Meer informatie: Sietske van Oogen, Regio Bestuur Flevoland, tel. 036-5310032
of Gerard J. Evers, afdeling Almere, email: (gje@nikhef.nl)