Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Promotiecampagne Aardappel Achtdaagse 2000 Nivaa een succes

Datum nieuwsfeit: 10-05-2000
Vindplaats van dit bericht
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten

P E R S B E R I C H T

Aardappel Achtdaagse 2000 een succes

10/05/2000 - Den Haag - De Aardappel Achtdaagse 2000, de collectieve promotiecampagne voor verse aardappelen, die plaatsvond van 29 januari tot en met 5 februari 2000, is een succes. Dit kan worden geconcludeerd uit het grote aantal folders dat is verspreid onder consumenten, het grote aantal bezoeken aan de speciale Internetpagina www.pieper.nl en uit de positieve resultaten van een enquête onder 500 consumenten.

De campagne
De Aardappel Achtdaagse 2000 werd georganiseerd door het NIVAA en de Nederlandse aardappelkleinverpakkers. Het thema was "Wokken met vastkokende aardappelen". Wokken, of roerbakken, is momenteel een zeer trendy manier om maaltijden te bereiden. Het is snel, gemakkelijk en gezond. Meestal eten consumenten roerbakgerechten in combinatie met rijst of pasta. De Aardappel Achtdaagse 2000 liet hen zien dat dit soort gerechten ook heel goed en smakelijk met aardappelen gemaakt kan worden. De consument werd geadviseerd voor deze gerechten een vastkokende aardappel te gebruiken. Dit kooktype is namelijk bijzonder geschikt om te roerbakken en bovendien populair bij jonge consumenten. Het is volgens hen een smakelijke aardappel, die er aantrekkelijk uitziet en gemakkelijk te bereiden is, omdat hij stevig blijft bij koken en bakken.

Promotiemateriaal
Tijdens de campagne zijn circa 1 miljoen receptenfolders verspreid onder Nederlandse consumenten. Dit waren er 400.000 meer dan tijdens de Aardappel Achtdaagse in 1999.

Internet
95.000 Consumenten bezochten de speciale, voor de campagne ontworpen Internetpagina www.pieper.nl. De bezoekers konden op deze pagina de t.v.-commercial zien, acht wokrecepten met aardappelen bekijken en een receptenfolder bestellen.

Effectmeting
Enkele weken na de Aardappel Achtdaagse heeft een enquête plaatsgevonden onder 500 Nederlandse consumenten. Daaruit bleek dat 43% van alle consumenten minimaal één van de communicatie-uitingen (een t.v.commercial, advertenties en receptenfolders) heeft gezien. 30% Van de Nederlandse consumenten heeft de commercial gezien, 30% heeft de advertentie gezien en 9% heeft de folder gezien.
Imago
Naast bekendheid met de campagne is het imago van verse aardappelen gemeten. Verse aardappelen hebben een uitzonderlijk goed imago op het gebied van natuurlijkheid en gezondheid. Vrijwel iedereen is het erover eens dat deze eigenschappen goed bij aardappelen passen. Een ruime meerderheid, meer dan 80%, vindt aardappelen bovendien lekker en makkelijk, maar wel alledaags. Opvallend is dat meer dan 80% tevens van mening is dat je met aardappelen goed kunt variëren. Op dit punt is het imago het afgelopen jaar sterk verbeterd. Andere positieve ontwikkelingen zijn dat aardappelen meer dan vorig jaar als gezellig, feestelijk en modern worden beschouwd.
Indien u meer informatie wenst, kunt u contact opnemen met het NIVAA, (info@nivaa.nl)

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie