LetsBuyIt.com naar meer dan half miljoen leden

Datum nieuwsfeit: 10-05-2000

LetsBuyIt.com
LetsBuyIt.com naar meer dan half miljoen leden en van start in Italië
10 - 5 - 2000
Deze week meldde zich, een jaar na de oprichting van LetsBuyIt.com (www.letsbuyit.com), het 500.000ste lid bij het bedrijf aan. Daarnaast startte LetsBuyIt.com deze week in Italië, waarmee het co-buyingbedrijf nu dertien nationale sites heeft. Afgelopen week kondigde LetsBuyIt.com een beursnotering aan de Neuer Markt in Frankfurt vanaf 7 juni aanstaande aan.

Het bedrijf is voornemens uit te groeien tot de grootste inkoopmacht ter wereld. Martin Coles, CEO van LetsBuyIt.com zegt daarover: Sinds onze start vorig jaar is het concept van gezamenlijk kopen tot de verbeelding gaan spreken van internetgebruikers in Europa. Gezien de aanhoudende groei beschouwen we het als onze grootste uitdaging naar onze gebruikers te blijven luisteren, producten waar zij om vragen aan te bieden en de service hoog te houden.

Van de half miljoen gebruikers die in de afgelopen maanden lid werden, heeft 20% al aan één of meer co-buys meegedaan. Geïnteresseerde consumenten kunnen hun interesse voor een product kenbaar maken door erop in te schrijven. Naarmate meer mensen hetzelfde doen, worden de producten goedkoper. Op de site is te zien wat de verschillende prijsniveaus zijn en bij welk aantal kopers welke prijs van toepassing is.
LetsBuyIt.com is in 1999 opgericht in Zweden. De organisatie telt 266 medewerkers en heeft sites voor Zweden, Noorwegen, Finland, Denemarken, Groot-Brittannië, Ierland, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Nederland, België, Frankrijk, Spanje en Italië. Partijen als Nesbic, Gilde, Pro Sieben en British Sky Broadcasting investeren in LetsBuyIt.com. LetsBuyIt.com heeft een notering aan de Neuer Markt in Frankfurt vanaf 7 juni 2000 aangekondigd. Voor meer informatie:

Ernst Bökenkamp
LetsBuyIt.com Nederland