Benoeming directeur bij EnergieNed

Datum nieuwsfeit: 10-05-2000
EnergieNed

Benoeming directeur sectie Handel en Verkoop en sectie Vergunninghouders EnergieNed

Mr. Eric W.O. van Vliet (37) is met ingang van 1 juni 2000 benoemd tot directeur van de sectie Handel en Verkoop en de sectie Vergunninghouders van EnergieNed, Federatie van Energiebedrijven in Nederland. Van Vliet volgt drs. Joost P.M. Struijk op die deze functie sinds herfst vorig jaar ad interim heeft vervuld. Van Vliet blijft tevens directeur van de sectie Productie van EnergieNed, welke functie hij sinds zijn indiensttreding in september 1999 bekleedt.

EnergieNed Federatie van Energiebedrijven in Nederland is de brancheorganisatie voor alle bedrijven die in Nederland actief zijn in productie, transport, handel of levering van gas, elektriciteit en/of warmte. De federatie behartigt de belangen van de aangesloten bedrijven. EnergieNed is aanspreekpunt voor overheid, politiek en belangenorganisaties voor het bedrijfsleven, consumenten en het milieu. Namens de leden voert EnergieNed op nationaal en internationaal niveau de dialoog met deze 'stakeholders'. De leden van EnergieNed zijn veelsoortig. Zij hebben naast algemene gemeenschappelijke belangen ook gezamenlijke belangen op deelterreinen van hun activiteiten. Daarom heeft de federatie vijf secties waarin collega-bedrijven elkaar ontmoeten:

- de sectie Productie,

- de sectie Elektriciteitsnetbeheerders,

- de sectie Infrabedrijven,

- de sectie Handel en Verkoop,

- de sectie Vergunninghouders.
Leden van de federatie zijn over het algemeen ook lid van een of meer secties.