Chordiant introduceert klantinteractiesoftware met WAP

Datum nieuwsfeit: 10-05-2000
Chordiant Software introduceert klantinteractiesoftware met WAP-ondersteuning

XML-gebaseerd Chordiant v. 2.0-systeem biedt altijd en overal een uniform overzicht van klantgegevens

Hoofddorp, 10 mei 2000 - Chordiant Software introduceert met Chordiant v.
2.0 e-business infrastructuursoftware waarin alle aspecten van klantcontact zijn geintegreerd: via Internet, mobiele apparatuur en traditionele service- en call centers. De nieuwe lijn e-business-software brengt verschillende manieren van klantcommunicatie samen in een oplossing.
Internet- en WAP-ondersteuning betekent dat Chordiant v. 2.0 gebruikers de mogelijkheid biedt klantcommunicatie via de meest uiteenlopende systemen te laten verlopen. Te denken valt daarbij aan boordcomputers in auto's en WAP-apparaten als smartphones. De Chordiant v. 2.0-software biedt gebruikers de mogelijkheid de eigen organisatie een grotere mate van flexibiliteit en mobiliteit te geven. Klanten kunnen op hun beurt communiceren met de organisatie wanneer en waar ze maar willen. De mobiele component is een aanvulling op Chordiants bestaande aanbod voor een consistente klantbenadering op basis van informatie over eerdere contacten, klanthistorie, multichannel-routing, centrale workflow en consistent gegevensbeheer over alle 'touch points'.

De software van Chordiant is toegesneden op organisaties met grote aantallen klantcontacten, zoals banken, verzekeraars, financiele dienstverleners, telecommunicatiebedrijven, reisorganisaties en andere markten met uiteenlopende klant- en productportfolio's. Via Chordiant v. 2.0 krijgen ze snel toegang tot alle noodzakelijke informatie, via een centrale set business rules voor alle kanalen, hetgeen resulteert in een optimaal klantcontact. De software past gepersonaliseerde bedrijfsprocessen toe op alle bedrijfstransacties, consequent en onafhankelijk van waar de interactie plaatsvindt.

Kernpunten van Chordiant v. 2.0

- Toegang via mobiele Internet-apparatuur tot specifieke services, transacties en klantprofielinformatie op basis van een XML- en XSL-architectuur;

- Ondersteuning WAP 2.0 via apparaten als Palm Pilots en mobiele telefoons;
- Compacte, XML-gebaseerde self-service applicatie met consistente bedrijfsprocessen;

- Object-georienteerde workflow-engine voor het genereren van algemene bedrijfsprocessen die hergebruikt kunnen worden binnen de organisatie;
- e-mail respons-trackingsysteem voor het bewaken van de follow-up van verzoeken;

- Voice/data-optimalisatie en -integratie;

- Uitgebreide data-connectivity en integratie via de IBM MQ-Series producten voor bedrijfsbrede toegang tot actuele informatie vanuit 35 verschillende platforms.

Chordiant-software is beschikbaar op diverse serverplatforms: Windows NT, IBM AIX, HP-UX en Sun Solaris. De software kan worden gebruikt als Java-, browser- of Windows-applicatie.

Chordiant Software
Chordiant Software (NASDAQ: CHRD) levert een geintegreerde, multi-channel totaaloplossing voor klantcontact. Chordiant biedt een pakket applicaties waarmee omvangrijke organisaties al hun contacten met consumenten kunnen optimaliseren. Onafhankelijk of de communicatie verloopt via het Web, e-mail of call-centers. De software biedt ondersteuning voor geintegreerd spraak-, data- and Internet-verkeer en beschikt over een complete workflow engine. Met Chordiant geeft elk contact toegevoegde waarde aan de relatie met de klant, en daarmee aan de omzet en winst van de onderneming. Chordiant-software is al in gebruik bij een aantal toonaangevende organisaties zoals MetLife, Thomas Cook Global Services, GM OnStar, First USA, Cable and Wireless Communications en Bank One International. Chordiant Software heeft zijn hoofdkantoor in Cupertino, California en heeft regionale kantoren in Chicago, Dallas, New York, Londen, Munchen en Hoofddorp. Meer informatie over Chordiant is te vinden op de Website: www.chordiant.com
Voor meer informatie:
Chordiant Software, Inc.
Neil Morgan, Marketing Director EMEA
Telefoon: + 44 20 1382 5000
E-mail: (neil.morgan@chordiant.com)

Lammers van Toorenburg PR
Cas Heuvelmans / Jacob-Jan Esmeijer
Telefoon: 030 6565 070
E-mail: (cas@lvtpr.nl) / jacob-(jan@lvtpr.nl)