Nieuw computerprogramma informatieverwerking Weidevogels

Landschapsbeheer Nederland

Actueel Nieuw computerprogramma informatieverwerking Weidevogels

Actueel

In Nederland lopen duizenden vrijwilligers rond die nesten van weidevogels zoeken, waar nodig beschermen en de resultaten hiervan bijhouden.
Om het uniform en gedegen verzamelen van die gegevens te stimuleren heeft Landschapsbeheer Nederland, in het kader van het project Weidevogels Nederland, een nieuw computerprogramma laten ontwikkelen. Het programma is uitvoerbaar op vier niveaus: individueel, lokaal, provinciaal en landelijk. De individuele vrijwilliger geeft via internet of een diskette de verzamelde informatie door aan de groepscoördinator. Deze geeft zijn totaal aantal gegevens weer door aan de provinciale coördinator.

Dit winterseizoen hebben enkele vrijwilligersgroepen een bètaversie van het programma getest. Na het verzamelen en verwerken van de ervaringen is het programma in februari 2000 op grote schaal verspreid onder de weidevogelvrijwilligers.

Landschapsbeheer Nederland, Postbus 12048, 3501 AA Utrecht Telefoon 030-2345010, Fax 030-2310315
Email: (post@landschapsbeheer.com)