Politiebericht Friesland

Politiebericht Friesland: Regio 10-05-2000
Politieberichten van woensdag 10 mei (07.00 uur) tot en met 13.00 uur
Rottum: aanrijding
Woensdag omstreeks 07.10 uur vond op de Sydtakke een aanrijding plaats tussen een personenauto en een landbouwtrekker. De bestuurder van de landbouwtrekker met daarachter gekoppeld twee aanhangwagens sloeg op een gegeven moment af en juist op dat moment werd hij ingehaald door de bestuurster van de personenauto. De bestuurder van de landbouwtrekker, een man van 32 jaar uit Oosterwolde, verklaarde dat hij wel richting had aangegeven, doch de bestuurster van de personenauto, een vrouw van 25 jaar uit Oldeholtwolde, verklaarde dat dit niet het geval was. De auto werd aan de voorzijde zwaar beschadigd, terwijl de landbouwtrekker nagenoeg geen schade opliep.
Drachten: diefstal aanhangwagen
Van dinsdag op woensdag werd aanhangwagen gestolen vanaf een erf bij een woning aan de Zuiderbuurt. De kleur van de aanhanger is grijs en de afmetingen van de laadvloer zijn 2.50 x 1.50 meter. Op de aanhangwagen lagen houten palen. Voor de aanhangwagen stond de auto van aangever geparkeerd. Door met de aanhangwagen gedeeltelijke door de tuin te rijden kon men deze wegnemen. De eigenaar, een man van 43 jaar uit Drachten, heeft aangifte gedaan.

Leeuwarden: tasjesroof
Dinsdag tussen 15.15 en 15.30 uur fietste een 78-jarige inwoonster uit Leeuwarden over het Zuiderplein. Toen zij ter hoogte was gekomen van de inrit voor voetgangers naar de Klanderij, probeerde een man, die naast haar kwam fietsen, haar tas uit de fietsmand te pakken. De vrouw had het hengsel van de tas om haar stuur geslagen en zij kwam door deze manoeuvre ten val. De verdachte is daarop weggefietst. De vrouw is door omstanders naar het ziekenhuis gebracht en aldaar werd geconstateerd, dat zij een dubbele breuk in haar bekken had opgelopen. Het slachtoffer kon nog niet worden gehoord.

Drachten: inbraak auto
Van dinsdag op woensdag werd ingebroken in een bestelauto, die geparkeerd stond op de Lisdodde. Door vernieling van een ruitje, kwam men in de auto. Uit de auto werd een GSM weggenomen. De eigenaar, een man van 49 jaar uit Drachten, heeft aangifte gedaan.
Bureau Voorlichting & PR: 058 - 880 8272